Přesměrování - 301 a jiné – co jsou a jak je můžeme použít?

O celém rozsahu různých přesměrování se dá hodně přečíst v článcích, na sociálních médiích a diskusních fórech. Přesměrování 301 se zdá být odpovědí na všechny naše internetové problémy v souvislosti s tím, co se může stát naší webové stránce. Trest od Googlu? Přesměrujte. Nová verze stránky s jinou strukturou adresy? Přesměrujte. Zvýšení síly podstránek? Přesměrujte. Ale co přesměrování vlastně je...?
Začněte vydělávat peníze ještě dnes.
Zaregistrujte se zdarma

Co jsou přesměrování a jak je používat

Existuje něco horšího než když vám váš oblíbený stánek s kebabem, který navštěvujete každý den, náhle odstěhují někam jinam? Horší je už jen to, že nevíte kam! Žádná stopa, odkaz – nic! Michał Sadowski, majitel společnosti Brand24, by se s vámi rád podělil o své zkušenosti týkající se tohoto tématu.

 

Takže, co má stánek s kebabem společné s internetem a SEO? Nuže, uživatel navštěvující vaši stránku XYZ může být také zmatený, protože zde vždy našel smysluplný a užitečný obsah a ten najednou zmizí. Je pryč. Jedinou věc, kterou vidí je zpráva: "Stránka, kterou hledáte, neexistuje." GoogleBot může být také dost zmatený, když se musí vypořádat s chybějícím obsahem na adrese, kterou již navštívil. Toto může mít samozřejmě dominový efekt na viditelnost vaší stránky ve výsledcích vyhledávání.

 

Takže, co můžete udělat, abyste se ujistili, že se váš uživatel nebude cítit zmatený? Jediné, co potřebujete udělat je zavěsit tabuli s upozorněním: "Přestěhovali jsme se pouze za roh." Pro internetové stránky potřebujete použít přesměrování.

 

Dejme však kebabológii bokem.

 

Když máte web, dříve či později narazíte na problém přenosu dat/informací z jedné adresy na druhou. Může to být nový název domény nebo jen jednoduché přestěhování podstránky.

 

Bez ohledu na důvod, vyplatí se zajistit stálý přístup k vašim informacím – za předpokladu, že to stojí za to. Jak zjistíte, že to opravdu za to stojí?

Google Analytics

Přihlaste se do svého Google Analytics účtu a jděte na přehled Behaviour / Chování. Poté, vyberte Overview / Přehled, a v tabulce vpravo, vyberte 'view full report' / zobrazit celý přehled.

Po kliknutí se zobrazí poměrně komplikovaná tabulka s velkým množstvím dat. Zde vás nejvíce zajímá vyhledávací pole. Můžete do něj vložit adresu stránky, na kterou se díváte a potřebujete ji přestěhovat, zkontrolujte však, zda tato konkrétní podstránka generuje návštěvnost.

Může se stát, že konkrétní podstránka, kterou plánujete přesunout vygeneruje pouze 10 z celkového počtu milionů zobrazení. V případech, jako je tento, je velmi pravděpodobné, že použití přesměrování není potřeba.

Pokud se však chcete ujistit, zda se vám vyplatí přesměrovat danou stránku, můžete udělat ještě jeden test:

Majestic SEO

Dokonce i bezplatná verze účtu Majestic vám umožní zjistit, zda stojí za to nastavit přesměrování. Pokud se ukáže, že daná podstránka negeneruje návštěvnost, ale obsahuje mnoho odkazů, měli byste zvážit přesměrování adresy na podobnou podstránku nebo hlavní stránku. Díky tomu se odkazy neztratí a síla webové stránky zůstane prakticky nedotčená.

Pokud adresa neobsahuje žádné příchozí odkazy, nastavení přesměrování by bylo zbytečné.

Úplné přesměrování

Pokud jdete přesměrovat například starou verzi online obchodu na novou, je velmi pravděpodobné, že se nevyplatí zaměřovat se na individuální podstránky, ale raději přesměrovat vše ze staré adresy na novou.

 

Jednou běžnou strategií přesměrování starého obchodu na nový je přesměrování starých podstránek s produkty na nové podstránky stejné kategorie. Tímto způsobem si majitel obchodu může být jistý, že uživatel skončí na stránce, která je nejpodobnější té, kterou hledá. Je to dobré řešení zejména pro velké stránky, kde není jasné, zda budeme umět přesměrovat 1: 1 - což znamená 1 stará podstránka s produktem se přesměruje na novou podstránku se stejným produktem.

Přesměrování – takže co to přesně je?

Přesměrování je způsob, jakým www server pro danou internetovou stránku informuje váš prohlížeč o potřebě přejít na jinou adresu, aby získal přístup k obsahu. Existuje několik způsobů přesměrování. Nejpopulárnější je úprava souboru .htaccess, ve kterém zadáte potřebná pravidla.

 

Přesměrování je možné rozdělit podle kódu, který server pošle prohlížeči.

 

Redirect 301 (trvalý převod) je nejpopulárnější způsob přesměrování.

 

Toto přesměrování Google roboty čtou jako: "Obsah byl k dispozici na adrese A, ale nyní bude k dispozici pouze na adrese B." Použití tohoto typu přesměrování znamená, že obsah je k dispozici ve výsledcích vyhledávání pouze na jedné cílové adrese. Toto přesměrování je užitečné například při odstraňování duplicitního obsahu. Uživatel si obvykle nevšimne, že byl přesměrován, protože k tomu dojde před načtením souborů připojených na stránku.

 

Redirect 302 (nalezené) je velmi podobné jako přesměrování redirect 301. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že indexující roboty považují tento typ přesměrování za "dočasný". To znamená, že index prohlížeče obsahuje starou i novou adresu. Z pohledu uživatele je obtížné vysledovat moment, kdy se adresa změní.

Populární 301 přesměrování

Lidé se často ptají, jak přesměrovat stránku z verze "bez www" na verzi "s www" a naopak. To má ovšem dopad na viditelnost stránky ve výsledcích vyhledávání a je ideálním doplňkem možnosti výběru preferované domény ve službě Google Search Console.

Přesměrování domény z www na bez www:

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.example.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://example.com/$1 [L,R=301]

Přesměrování domény z bez www na s www:

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^example.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.example.com/$1 [L,R=301]

Tyto přesměrování jsou obzvlášť užitečné pro majitele webových stránek, kteří chtějí mít svou stránku na jedné specifické adrese a rádi by se vyhnuli zbytečnému dvojímu obsahu.

Přesměrování určité podstránky na jinou:

RedirectMatch 301 /category/file.php http://example.com

Alternativy k přesměrování v .htaccess súbore:

Je možné, že nebudete moci upravit soubor .htaccess. V takovém případě existuje jiný způsob přesměrování uživatelů a Google robotů na novou adresu:

PHP přesměrování

Do souboru index.php nebo jiného, který je zodpovědný za zobrazování obsahu, je třeba přidat co nejvyšší kód:

<?php
header("Location: http://example.com/index.php");
die();
?>

To umožní uživatelům a Google robotem přesměrování na novou adresu.

 

JavaScript přesměrování

Při přesměrování použitím JavaScript potřebujete jen přidat jednoduchý kód na stránku:

<script type="text/javascript">
window.location = "http://www.example.com";
</script>

Jak mohu zkontrolovat, o který typ přesměrování jde?

Pokud chcete vyzkoušet metodu přesměrování na danou stránku, použijte nástroj na "odposlech" na stránce. Nejjednodušší způsob najdete zde https://websiteadvantage.com.au/Response-Redirect-Header-Checker#heading-ToolResult. Vložte adresu, okopírujte CAPTCHA a zde jsou vaše výsledky.

Dole najdete kód přesměrování – v tomto případě 301.

Informace pro Google roboty

Přesměrování nemusí být pro uživatele vždy viditelné. Někdy stačí informovat indexující roboty, že obsah je dostupný na jiné adrese. Je to vynikající řešení v situacích, kdy máte stejný obsah na několika různých místech (dokonce i na jiných stránkách) a pokud chcete indikovat vyhledávači Google zdroj vašeho obsahu. Proto je vhodné použít kanonický tag, který vám umožní indikovat stránku obsahující zdroj obsahu pomocí příslušného tagu v části <head>. Kanonické tagy jsou druhem přesměrování pro indexující roboty.

 

Je však třeba si uvědomit, že indexující roboty mohou zohlednit pravidla, na něž se vztahuje toto označení, ale také nemusí.

 

Zde je několik příkladů použití kanonických tagů:

Stejná stránka s popisem produktu má dynamické URL adresy v závislosti na relaci uživatele a/nebo od jeho preferencí vyhledávání.

https://www.example.com/products?category=dresses&color=green

https://example.com/dresses/cocktail?gclid=ABCD

https://www.example.com/dresses/green/greendress.html

Blogový systém automaticky ukládá různé URL adresy, když vložíte stejný příspěvek do různých sekcí.

https://blog.example.com/dresses/green-dresses-are-awesome/

https://blog.example.com/green-things/green-dresses-are-awesome/

Váš server je nakonfigurovaný tak, aby prezentoval stejný obsah pro www stránky subdomén a protokolů http.

http://example.com/green-dresses

https://example.com/green-dresses

http://www.example.com/green-dresses

Obsah, který umístíte do tohoto blogu za účelem distribuce na jiné webové stránky, se částečně nebo úplně replikuje na jiné webové stránky.

https://news.example.com/green-dresses-for-every-day-155672.html (post after distribution)

https://blog.example.com/dresses/green-dresses-are-awesome/3245/ (original post)

Zdroj: https://support.google.com/webmasters/answer/139066?hl=en

Na co si dávat pozor?

Musíte si dávat pozor na přesměrování, které ve skutečnosti nejsou přesměrování. Někdy po domácku stvoření webmasteři přijdou s "brilantní" myšlenkou přesměrování nahráním obsahu nové stránky na iframes. Pokud máte podezření, že při přesměrování něco není v pořádku, přečtěte si kód stránky a zjistěte, zda se tam nenacházejí nějaké rámce (frames).

Shrnutí

Přesměrování jsou výkonným nástrojem, který se vyplatí používat od prvního dne vytvoření internetové stránky. Existují fámy, že přesměrování redirect 301 může být použito na positioning. Pokud však chcete o tomto tématu získat více informací, obraťte se na přátelského link buildera.

Vaše komentáře (0)
Redaktori WhitePress-u si vyhrazují právo odstranit urážlivé komentáře vůči jiným lidem, které obsahují vulgární slova nebo se netýkají témata.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Přečtěte si vše
  • Článek ještě nebyl komentován.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Czytaj całość
Doporučené články