Vnitřní odkazy – jak je udělat správně

Vnitřní odkazy jsou základem správně optimalizované webové stránky. Jsou také základem pro další aktivity na stránce a mimo ni. Díky důkladně navržené struktuře podstránek a náležitému propojení každé z nich, můžete dosáhnout obrovského úspěchu a můžete být viditelní na stránkách Google, což následně povede k větší návštěvnosti webu. Přečtěte si náš manuál na to, jak udělat vnitřní odkazy správně.
Začněte vydělávat peníze ještě dnes.
Zaregistrujte se zdarma

Chcete-li na vaší webové stránce důkladně provádět SEO aktivity, nesmíte zapomenout na vnitřní odkazy. Správné propojení byste měli navrhnout ve fázi tvorby webové stránky, když vytváříte základní strukturu své stránky. Pokud jste to ještě neudělali, popřemýšlejte o tom hned teď!

Struktura stránky

Načrtněte si obecnou strukturu své stránky, co můžete udělat na list papíru. Zkuste vytvořit něco takového:

Vytvoření takové mapy pro větší schémata je velmi nápomocné při vývoji velké strategie pro vaši stránku. Aby stránka měla správně vnitřní odkazování, musíte mít nějaké opěrné body a požadavky na webovou stránku.

Někdy je lepší propojit produkty z obchodu namísto vytvoření podstránky "nabídka". Rozhodující je vybrat správné místo na zúžení výsledků vyhledávání. Tyto podstránky musí být pro SEO perfektně připravené a obsah musí být vstřícný pro SEO, ale v první řadě musí být poutavý a musí povzbuzovat vašeho zákazníka k interakci a akci. Pro internetový obchod by to byla koupě produktu.

Co přesně znamená vnitřní odkazování?

Vnitřní odkazování je aktivita, která usnadňuje uživatelům a botům navigaci na webové stránce. Dobře připravené odkazy umožní návštěvníkům rychlou navigaci mezi relevantními stránkami.

Pojmem "rychlou" máme na mysli jednak čas načítání stránky, jakož i čas strávený hledáním odkazu, počtem kliknutí a opětovných načtení potřebných k tomu, aby se zákazník dostal kam chce, tedy z bodu A do bodu B. Například - kolik kliknutí je potřebných, abychom se dostali z domovské stránky na stránku s produkty? Někdy stačí jedno kliknutí, protože se produkt objeví na hlavní stránce, avšak obvykle jsou nutné nejméně čtyři kliknutí:

Domovská stránka -> kategorie -> podkategorie -> produkt -> barva/typ/velikost

Různé koncepty na vnitřní odkazy

Existuje množství různých filozofií a variant vnitřního odkazování, ale tři odlišné typy se dají celkem snadno popsat:

  • Zaměření se na Google indexovací boty – struktura stránky a vnitřní odkazy jsou vytvořeny způsobem, který umožňuje dostat se z jedné stránky na téměř jakoukoliv jinou na dané stránce. Dá se to udělat použitím drop-down menu a přes propojení z obsahu stránky.
  • Při této struktuře propojení existuje jeden problém – každý odkaz musí mít jasný HTML kód, ne dynamický link používající JavaScript, JQuery nebo jiné technologie. Je to však jednoduchá a efektivní technika, která se dá snadno implementovat na menších stránkách. Nedoporučuje se používat ji na velké stránky – nadměrné používání vnitřních odkazů a klíčových slov může skončit zákazem od algoritmu Panda nebo dokonce pokutou kvůli "nadměrnému spamu".
  • Zaměření na uživatele – zákazníci, právě tak jako Google boti, se rádi dostanou na stránku co nejrychleji. Kromě toho musí dostat jasnou zprávu o tom kam jít a kde kliknout, aby získali zajímavý obsah.
  • V tomto případě existuje jedna jasná výhoda – při tvorbě odkazů můžete využít komplexní technologii, JavaScript a dokonce i Flash.
  • Kompromis – je nejtěžším a nejvýhodnějším řešením při tvorbě vnitřních odkazů. Pokud to dokážete udělat, nejlepším řešením by bylo spojit vaše podstránky, které jsou speciálně propojeny pro Google roboty, aby se umístili vysoko ve výsledcích vyhledávání, ale zároveň byly uživatelsky jednoduché. Pokud je na prvním místě komfort uživatele, může být propojení dynamické.

                                                                                           

Jak vytvořit vnitřní odkazy a dosáhnout kompromisu mezi boty a zákazníky?

1. Odkazy ze starého obsahu na nový

Je užitečným řešením zejména pokud aktualizujete tutoriál nebo webovou stránku zaměřenou na zprávy. Pokud máte velkou databázi článků napsaných v minulosti, můžete novější propojit použitím starého obsahu. 3-5 odkazů s klíčovým slovem, které si přejete použít v SEO může stačit. Pokuste se ujistit, že odkazovaný článek a ten starší jsou si tematicky podobné.

2. Podobné produkty a upselling

Pokud jde o e-shopy, moduly jako "podobné produkty" a "ostatní uživatelé si také koupili" výborně poslouží ze dvou důvodů. Zaprvé – zvyšují pravděpodobnost, že si uživatel koupí o jeden produkt více a zadruhé – máte další vnitřní odkaz do své struktury.

 

3. Mapa stránky

Důrazně se doporučuje implementace souboru sitemap pro stránky s velkým množstvím podstránek (více než 100 podstránek). Existují dva způsoby, jak ji vytvořit:

a) Správně strukturovaný XML soubor s uvedením všech podstránek
b) HTML soubor, který je katalogem všech stránek. Musíte být opatrní a ujistit se, že toto Google nevyhodnotí jako hodnotnou stránku, takže se pak neobjeví ve výsledcích vyhledávání.

4. Detailní odkazování

Z určitých důvodů existuje jasné pravidlo při tvorbě designu, podle kterého by měli mít sekce názvu, miniatury a úvodu samostatné odkazy na stejnou stránku.


V tomto případě je to modré políčko s odkazem na název a na totéž místo jako úvod (šedě) a miniatura obrázku (největší, červené políčko). Mělo by to být řešeno jedním odkazem, který zahrnuje všechny tři prvky namísto tří samostatných odkazů, které pak oslabují hodnocení stránky.

5. Přečtěte si více

Pokuste se vyhnout výrazu "přečtěte si více" než kotvícímu textu pro odkaz na celý článek. Měli byste navrhnout stránku takovým způsobem, aby kliknutí na článek bylo pro uživatele zřejmou volbou, pokud si chce přečíst podrobnosti.

Použití kotvy "přečtěte si více" komplikuje vyhledávači Google určit, jaké vyhledávací požadavky jsou pro vaši stránku nejvhodnější, neboť nejběžnější klíčovou frází je ... "přečtěte si více".

6. První odkaz se počítá

Legendární funkce implementována do algoritmu Google a jeho botů. Z laického hlediska lze říci, že pokud jsou na stránce četné odkazy směřující na stejné místo, pouze první prohlížený odkaz se počítá, ostatní jsou ignorovány. Kromě toho existuje ještě jedna nevýhoda – i když se bere v úvahu pouze první odkaz, pozice stránky se rozdělí mezi všechny odkazy na stránce, i když jejich algoritmus nepoužije. Samozřejmě, neexistuje zaručený způsob jak zjistit, zda pravidlo "první link se počítá" skutečně funguje, ale stojí za to, držet se ho. Je to prostě výhodnější.

 

Jak by mělo vypadat vnitřní odkazování?

Vše závisí na vaší představě – chcete být hodnocení podle určité podstránky v požadavcích na vyhledávání nebo jen chcete, aby byla tato podstránka propojena s ostatními podstránkami webstránky. Toto určuje, jak by měl odkaz vypadat. Chcete-li vytvořit odkaz na určité klíčové slovo, měli byste odkazovat na krátké fráze, které jsou přesným klíčovým slovem nebo jeho blízkým synonymem. Můžete použít toto jednoduché pravidlo pro každých 5 odkazů:

  • 2 jsou přesné klíčové fráze
  • 2 jsou synonyma této fráze
  • 1 je obecné slovo popisující téma (t.j. zdraví, počítače) nebo obchodní název

Pokud přesměrujete návštěvnost z jednoho článku na druhý, měli byste vybírat texty, které vyzývají ke kliknutí na odkaz nebo vytvoří možnost pro vložení příslušného Call to Action (CTA) elementu.

Zapamatujte si!

Neskrývejte odkazy před uživateli a boty například tím, že je označíte stejnou barvou, jakou má pozadí. Takové maskování Google rychle odhalí a penalizuje.

Autor: Tomasz Stopka

Vaše komentáře (0)
Redaktori WhitePress-u si vyhrazují právo odstranit urážlivé komentáře vůči jiným lidem, které obsahují vulgární slova nebo se netýkají témata.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Přečtěte si vše
  • Článek ještě nebyl komentován.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Czytaj całość
Doporučené články
Public Relations – bezpečné a efektivní SEO

Může se PR použít na podporu SEO? Jak to uskutečnit a získat zpětné odkazy na vaši webovou stránku? Je e-PR užitečné pro každou společnost? Jaké jsou náklady na služby PR agentury a je nezbytné nějakou využít? V článku níže najdete odpovědi na všechny tyto otázky.

10 tipů na efektivní spolupráci s blogery

Dlouhou dobu se mnohé společnosti vyhýbali blogům a pohrdali jimi. Oddělení marketingu se obávala spolupráce s vlivnými, ale nepředvídatelnými autory, které je obtížné sledovat. Přesto se blogeři usilovně snažili získat si důvěru a dokázat, že obsah, který vytvářejí dokáže konkurovat tradičním médiím. Stali se profesionálními obchodními partnery a důležitým prvkem jakékoliv marketingové kampaně. Abyste však zajistili, že spolupráce bude fungovat pro obě strany, měli byste pamatovat na pár věcí.

8 efektivních způsobů, jak může Public Relations podpořit obsahový marketing

Obsahový marketing nezměnil jen pohled na marketing jako na celek, ale přinesl také změny do Public Relations (vztahy s veřejností). Zjednodušeně řečeno – integroval obsahový marketing s PR. Společnosti si začali všímat, že obě sféry mají podobné cíle, a že obojí vyžadují obsah, aby těchto cílů dosáhly. Pokud chcete vědět, jak maximalizovat účinnost obsahového marketingu, je to docela jednoduché – nechte své oddělení marketingu a PR spolupracovat.