Lokální SEO optimalizace – jak jí docílit?

Autoservis, kadeřnictví, masážní salon, restaurace – při hledání všech těchto míst se zaměřujete na kompromis mezi vzdáleností, cenou a kvalitou služeb. Před pár lety Google vytvořil speciální algoritmus, který navrhne místa, nejblíže k vaší lokalitě a které zároveň doporučují ostatní uživatelé. Co byste měli udělat, abyste zobrazovaly ve výsledcích vyhledávání pro místní klíčové fráze? Jak vypadá lokální SEO?
Začněte vydělávat peníze ještě dnes.
Zaregistrujte se zdarma

Jak to funguje?

Někteří z vás už možná postřehli, že vyhledávač dokáže lokalizovat město, ve kterém se nacházíte. Stačí kliknout na tlačítko "search tools" a uvidíte město, ve kterém vás Google lokalizuje.


Google správně lokalizoval uživatele

Získáte různé výsledky, které závisí na poloze uživatele nebo většinu frází, které vyhledáváč klasifikuje jako místní. Zde jsou například tři různé výsledky vyhledávání výrazu "car workshop" na třech různých místech.

car-workshop-result-london

Výsledky pro frázi "car workshop" hledanou v Londýně

car-workshop-result-liverpool

Výsledky pro frázi "car workshop" hledanou v Liverpoolu

car-workshop-result-manchester

Výsledky pro frázi "car workshop" hledanou v Manchesteru


Tento mechanismus funguje pro názvy městských částí, a dokonce i pro jednotlivé názvy ulic.

car-workshop-result-leyton

Výsledky pro frázi "car workshop" vyhledávanou ve čtvrti Leyton v Londýně

car-workshop-result-paddington

Výsledky pro frázi "car workshop" hledanou ve čtvrti Paddington v Londýně

car-workshop-result-battersea

Výsledky pro frázi "car workshop" hledanou ve čtvrti Battersea v Londýně

 

Tento mechanismus je bezpochyby velmi praktický, protože nemusíte zadávat místo sami, což by mohlo vyžadovat více práce, než se vyplatí. Zde jsou některé další fráze, které zobrazují místní výsledky:

  • mechanik
  • kadeřnictví
  • mateřská škola
  • restaurace
  • bazén
  • knihovna
  • noční klub
  • pub

Proč se vyplatí zobrazení v lokálních výsledcích vyhledávání?

Abychom vás motivovali pracovat na zviditelnění při místním vyhledávání, poskytneme vám několik statistických údajů. Z průzkumu chování uživatelů při vyhledávání místních služeb vyplývá, že:

  • 78 % uživatelů, kteří hledali lokální službu, ji později i použilo
  • 88 % uživatelů smartphonů a 84 % uživatelů tabletů hledalo lokální služby
  • 56 % cestovatelů vyhledávalo během svého výletu místní služby

Jaké jsou nejvyhledávanější lokální fráze?

Uživatelé desktopů a notebooků hledají:

  • 24 % - restaurace
  • 23 % - obchody
  • 21 % - služby
  • 11 % - zdraví a fitness
  • 13 % - zábava
  • 4 % - cestování
  • 3 % - finanční služby

Vyhledávání smartphony vypadá trochu jinak:

  • 30 % - restaurace
  • 28 % - obchody
  • 21 % - služby
  • 4 % - zdraví
  • 5 % - zábava
  • 8 % - cestování
  • 4 % - finanční služby

Zdroje výše uvedených statistik:

Co je klíčové na lokálním SEO a jak ho dosáhnout?

Lokální optimalizace pro vyhledávače se zásadně neliší od tradičního SEO. Stále platí nejzákladnější zásady optimalizace stránky a pravidla příchozích odkazů. Existují však některé faktory a techniky, které jsou specifické pro lokální SEO. Stručně jejich popíšeme a poskytneme vám několik rad na vylepšení svého SEO pro místní vyhledávání.     

Google My Business page

Služba Google My Business se používá k vytvoření obchodní vizitky pro místní společnosti. Pokud propojíte takovou vizitku se svou webovou stránkou, máte větší šanci objevit se ve výsledcích místního vyhledávání (včetně telefonu a adresy). Vytvoření obchodního profilu ve službě Google My Business je docela jednoduché. Na to, abyste mohli přidat svůj byznys, potřebuje mít Gmail účet. Pak jste jen pár kroků od vytvoření vlastní firemní stránky:


1. Když se přihlásíte pomocí přihlašovacích údajů na stránce https://business.google.com/, vyberte možnost na přidání vaší firmy do Googlu „Add your business to Google“.google-my-business
2. Specifikujte název své společnosti. V případě, že již někdy dříve byly vaše kontaktní údaje zveřejněné na webu, zobrazí se adresa a telefonní číslo, které musíte potvrdit nebo změnit. Pokud nejsou k dispozici žádné údaje, musíte je zadat.google-my-business-name

3. Vyberte příslušnou kategorii společnosti.google-my-business-category

4.V nasledujícím kroku můžete přidat svoji společnost do Google Maps.google-my-business-localisation
5. Nyní můžete přidat adresu vaší společnosti a na mapě zadejte její lokalizaci

google-my-business-map

6. Dalším krokem je otázka, zda poskytujete služby i zákazníkům mimo této lokality "Do you also serve customers outside this location?"

7. Nyní můžete zadat telefonní číslo. Pokud máte webovou stránku, můžete přidat její www adresu. Pokud žádnou nemáte, můžete si ji bezplatně vytvořit na webstránce Google My Business.

8. Abyste vizitku zviditelnili, je třeba ověřit adresu pomocí krátkého kódu, kterou Google odešle na vámi zadanou adresu.

9. Zatímco čekáte na ověřovací kód adresy, možná budete chtít upravit svou firemní stránku. Následuje seznam informací, kterým byste měli věnovat pozornost jako prvním:

  • Categories – do těchto kategorií přidejte vše, co odpovídá vašemu firemnímu profilu
  • Hours –otevírací doba; důležité informace pro uživatele internetu
  • About – krátký popis vašich služeb

google-my-business-dashboard

Podrobné informace o vaší společnosti uvedené v profilu My Business mají pozitivní vliv na místní SEO.

Pozitivní hodnocení

Po přidání vaší firmy do Googlu a jejím ověření, mohou vaši společnost hodnotit ostatní uživatelé. Průměrné hodnocení a počet hlasů je možné vidět přímo ve výsledcích vyhledávání. Hodnocení firmy je velmi jednoduché – stačí kliknout na odkaz na pravé straně hvězdiček. Dobrým nápadem je požádat vaše zákazníky, aby ohodnotili vaši firmu. A dalším dobrým nápadem je malá sleva za jejich názor.

Výsledky vyhledávání s průměrným hodnocením a počtem názorů


Detailní pohled na hodnocení a názory

Opravte kontaktní údaje

Lokální SEO je také možné vylepšit zadáním stejných kontaktních údajů na všech místech na internetu (jméno, adresa a telefonní číslo). Pokud tyto informace vypadají stejně, vyhledávač je bude považovat za vhodné. Pokud tedy změníte některou z kontaktních informací, měli byste se ujistit, že byly opraveny všude.

Kontaktní údaje na jiných stránkách

Čím více míst zveřejní vaše kontaktní informace, tím lepší bude vaše celkové SEO hodnocení. To samozřejmě neznamená, že byste měli vytvářet stránky pouze za tímto účelem a spamovat internet svou adresou. Musíte se jen ujistit, že obchodní katalogy a adresáře obsahují vaši adresu, telefonní číslo a URL webových stránek.

Správná on-site optimalizace

Lokální SEO se řídí stejnými pravidly jako standardní optimalizace. Pokud je vaším cílem lokální vyhledávání, měli byste se zaměřit na:

  • Název města umístěný v H1 hlavičce
  • Název města nacházející se v obsahu

Pečujte o lokální odkazy

Aby byla i místní SEO optimalizace efektivní, vyžaduje kvalitní odkazy. Pokud chcete být při místních vyhledáváních viditelní, měli byste získat nějaké odkazy z místních stránek (jako jsou místní zpravodajské služby, oficiální webové stránky města, turistický průvodce pro vaše město atd.). Například pokud máte bowlingovou dráhu v Des Moines, možná budete chtít pracovat na propojení své stránky z takových stránek, jako jsou:

Získat odkaz si obvykle vyžaduje, abyste odeslali e-mail a zeptali se na to vlastníka webové stránky.

Autor: Karol Soja

Vaše komentáře (0)
Redaktori WhitePress-u si vyhrazují právo odstranit urážlivé komentáře vůči jiným lidem, které obsahují vulgární slova nebo se netýkají témata.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Přečtěte si vše
  • Článek ještě nebyl komentován.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Czytaj całość
Doporučené články