Přehled nástrojů pro analýzu odkazů

Analýza příchozích odkazů, které směřují na danou webovou stránku je jednou z nejzákladnějších aktivit kteréhokoliv specialisty na SEO. Monitoring odkazů vám umožňuje sledovat návštěvnost, vývoj stránky a porovnávat ji s aktivitami vašich konkurentů. Existuje množství nástrojů pro analýzu odkazů. Některé z nich se neustále vylepšují, zatímco jiné ustupují do pozadí a jsou zapomenuty. Náš přehled popíše nejoblíbenější a nejpoužívanější nástroje mezi SEO odborníky a majiteli webových stránek.
Začněte vydělávat peníze ještě dnes.
Zaregistrujte se zdarma

Jak používat nástroje na analýzu odkazů?


Nástroje na analýzu příchozích odkazů se mohou využívat různými způsoby, ale většinou se používají na:

1. Porovnání s konkurencí – nástroje pro monitorování zpětných odkazů dokáží porovnat dvě stránky a zkontrolovat počet a kvalitu odkazů. Díky takovému reportu dokážete zhodnotit svou situaci a rozhodnout, které kvalitní odkazy stále nesměrují uživatele na vaši webovou stránku a jak můžete konkurovat ostatním. Měli byste si ovšem zapamatovat, že odkazy jsou pouze součástí aktivit SEO – optimalizace samotné stránky je pro úspěšné SEO stejně důležitá.

2. Analýza aktivit konkurence – když uvidíte, jaké odkazy získávají vaši konkurenti, dokážete odpovědět na mnoho otázek týkajících se jejich aktivit, jako například:

  • Jakou metodu získávání odkazů používají?
  • Mají vlastní specializovanou bázi podpůrných stránek (ukrytou před roboty webového prohlížeče)?
  • Na kterých stránkách publikují své reklamní články?
  • Použili nejaké Black Hat SEO techniky?
  • Jaké další služby s nimi spolupracují?

Tyto poznatky vám mohou poskytnout množství nápadů a můžete se inspirovat při vypracování vlastní strategie linkbuildingu. Pamatujte však, že šikovní SEO odborníci dokáží mistrně ukrýt své aktivity tak, že se vám možná nikdy nepodaří spatřit celý rozsah aktivit, které vaše konkurence provádí.

3. Monitoring linkbuildingových kampaní – pokud vám linkbuilding dělají externí specializované agentury, měli byste monitorovat jejich aktivity. Report o získaných odkazech nestačí. Celkově vzato, odkaz z malého předprodejního soukromého blogu, který má nulovou hodnotu v očích Google robotů, nestojí za peníze, které do něj investujete.

4. Monitoring negativních SEO kampaní – nediskutujme o tom, zda existují negativní SEO aktivity, ale zaměřme se na fakt, že někteří konkurenti se mohou pokusit způsobit pokles pozice vaší stránky ve výsledcích vyhledávání. Nástroje na analýzu odkazů a nástroj Disavow jsou pravděpodobně jedinými efektivními prostředky v boji s negativním SEO.

5. Seznam všech příchozích odkazů– od prvního momentu náznaků získání odkazu, nástroj na analýzu odkazů uvede seznam celé báze zpětných odkazů, které získáte a označí ty, které jsou vašim snahám prospěšné, a které škodlivé.

Nástroje bezplatné analýzy

Vyhledávání odkazů prostřednictvím prohlížeče

Pomocí Google můžete rychle vidět odkazy, které směřují k vaší stránce zadáním příkazu "link" a vaší domény do vyhledávacího pole. Pamatujte, že toto je jen ukázka odkazů vedoucích k vaší doméně, a proto byste neměli očekávat, že se zde zobrazí nejdůležitější odkazy.


Důležitá poznámka! Pokud chcete vidět více výsledků vyhledávání, označte, že nepotřebujete odkazy vedoucí z vaší vlastní domény zadáním příkazu, jako je tento: "link: domain.com -site: domain.com"


Níže si můžete prohlédnout příklad takového vyhledávání:

 

Google Search Console

https://search.google.com

Pokud máte přístup do Google Search Console, můžete si stáhnout seznam vzorových odkazů na svou doménu, které uchovává Google. Tato informace bohužel není zcela úplná, protože získáte pouze seznam URL adres bez informace o kotvách vedoucích k vaší stránce. Pokud použijete GSC, můžete získat seznam nedávných odkazů nebo příklad všech Leadů. GSC vám poskytne možnost vygenerovat seznam s až 100 000 odkazy.


Jaké informace lze taktéž získat z Google Search Console?

  • Příklad nových odkazů (do 100 000)
  • Příklad všech odkazů (do 100 000)
  • Seznam domén s největším počtem odkazů (do 1000)
  • Podstránky, na které se nejvíce odkazuje
  • Texty nejčastěji používané v kotvách

 

Backlinks Watch

http://www.backlinkwatch.com/

je jednoduchý nástroj, který dokáže provést rychlou analýzu příchozích odkazů, ačkoli báze odkazů je relativně malá. Pokud specifikujete URL adresu domény, získáte informace týkající se odkazů směřujících k ní (včetně kotvy, PR, a nofollow atribut). Pokud má odkaz podobu obrázku, zobrazí se také. Rychlost provozu je velkou výhodou tohoto nástroje, ale jeho rozhraní nepodporuje jeho používání.

Backlinks: Váš bezplatný nástroj na kontrolu zpětných odkazů

https://neilpatel.com/

Nástroj, který prezentoval Neil Patel, známý digitální marketér a odborník na SEO. Seznam je prezentován přehlednou formou a každý odkaz obsahuje parametry jako jsou kotva, PR a přidělené DR. Když se zaregistrujete pomocí účtu Google, získáte větší databázi odkazů.

RankSignals

https://www.ranksignals.com/

Rychlý a jednoduchý nástroj, který dokáže generovat základní informace o odkazech směřujících na vaše stránky – text v kotvě a pozici stránky.

Porovnaní bezplatných nástrojů

Nástroj Velikost databáze pro stránku Whitepress
Google
Search Console
0
BacklinksWatch 357
RankSignals 0
Backlinks 1096

 

Placené nástroje (s dostupnými bezplatnými verzemi)


MajesticSEO

https://www.majesticseo.com/

Jeden z nejpopulárnějších nástrojů na analýzu odkazů s obrovskou databází. Snadno se s ním pracuje a má uživatelsky nenáročné rozhraní, díky čemuž se příjemně používá, i když jste na SEO poli úplný nováček. Majestic SEO může poskytnout velmi zajímavá data o příchozích odkazech, například:

  • diagramy rozložení kotev
  • diagramy různých typů odkazů (nofollow/dofollow, text/image)
  • rozdělení odkazů – Fresh Index (ne starší než 90 dní) a Historic Index (data o všech odkazech)
  • informace o odstraněných odkazech

Tento nástroj je zpoplatněn a ve své bezplatné verzi neposkytuje tolik informací, ale umožní vám kontrolu mnoha dat vaší vlastní domény, pokud potvrdíte její vlastnictví.


 

Ahrefs

https://ahrefs.com/

Druhý nejpopulárnější nástroj analýzy odkazů. Poskytuje téměř stejná data a parametry odkazů jako Majestic, pouze v mírně odlišné podobě. Výběr mezi nástroji Ahrefs a Majestic závisí pouze na vaší osobní preferenci a zvyku používání jednoho nebo druhého rozhraní. Všechny důležité informace jsou zobrazeny formou grafů a vizualizací, díky kterým jsou údaje srozumitelnější. Ahrefs také zobrazuje metriky o návštěvnosti na sociálních sítích, včetně lajků, počtu sdílení na Facebooku, tweetů a retweetů na Twitteru.

MOZ Link explorer

https://moz.com/link-explorer

Nástroj vyvinutý společností moz.com - jeden z největších SEO orientovaných portálů na webu. OpenSiteExplorer je méně složitý než dva předchozí nástroje a má mnohem menší databázi odkazů. Přesto představuje veškeré informace jasným a srozumitelným způsobem. Stejně jako Majestic a Ahrefs, i OSE poskytuje možnost exportovat odkaz na další analýzu.

SEO SpyGlass

http://www.seo-spyglass.com/

Na rozdíl od předchozích nástrojů, SEO SpyGlass je desktopový software, ne software prohlížeče, což je vzácným jevem pro nástroj na analýzu odkazů. SpyGlass je souborem nástrojů kombinovaných v jedné apce a jeden z nich nabízí analýzu odkazů. Než si stáhnete seznam, můžete si vybrat parametry, o které máte zájem, abyste si usnadnili práci. Velmi užitečným parametrem je PenaltyRisk, který zhodnotí riziko negativního vlivu pro daný odkaz. Údaje o odkazech se dají exportovat do formátu PDF (a ještě předtím, než to uděláte, se dají nakonfigurovat způsobem, jakým chcete, aby se zobrazily).

WebMeUp

http://webmeup.com/

Víceúčelový nástroj, který nejen že analyzuje odkazy, ale také pomáhá s obecnou optimalizací webové stránky. Stejně jako SpyGlass, je schopen zhodnotit možný negativní efekt daného odkazu pomocí PenaltyRisk parametru - čím je tento nižší, tím je menší šance negativního ohodnocení Googlem.

 

MonitorBacklinks

https://monitorbacklinks.com/

MonitorBacklinks je relativně nový nástroj prezentující shromážděné údaje velmi praktickým způsobem. Databáze odkazů je bohužel zatím malá a proto se nástroj zaměřuje spíše na monitoring již existujících odkazů, namísto získávání všech jejich parametrů.

 

Co uvidíte zdarma?

Každý z popsaných nástrojů umožňuje bezplatnou kontrolu zpětných odkazů dané domény, ale omezuje množství údajů, které poskytuje.

Porovnání možností

Níže uvedený sumář poukazuje na různé možnosti každého nástroje testovaného na jedné doméně. Použili jsme nejlevnější dostupnou placenou verzi.

Nástroje na analýzu kvality odkazů

Nestačí však mít jen informace týkající se počtu a zdrojů odkazů. Měli byste shromáždit a zhodnotit odkazy, v případě, že chcete odstranit ty, které mají negativní vliv na vaši doménu. Proto byste měli shromáždit co nejvíce údajů, kvůli kontrole negativních vlivů některých odkazů. Toto jsou některé nástroje, které vám pomohou zjistit kvalitu odkazů.

Clusteric

https://clusteric.com/

Desktopový nástroj, který umožní analyzovat kvalitu odkazů. Když nahrajete seznam, musíte čekat několik minut, než získáte celkové hodnocení. Analýza by vám měla poskytnout následující údaje:

  • vyhodnocení kvality odkazu
  • typ použitého skriptu na odkazující stránce
  • kotvící text
  • dofollow/nofollow
  • údaje o rotaci

Clusteric vám také umožní vytvořit soubor s odkazy, které by se měly být v reportu funkce Disavow. Stačí zadat parametry odkazů (například – všechny dofollows ze SEO skriptů s kvalitou pod 70) a vygenerovat seznam.

Sumář

Jak vidíte, existuje množství dostupných nástrojů pro analýzu, ale odlišují se velikostí databáze, způsobem sběru dat a metodami prezentace. Nejlepším způsobem je použití jejich bezplatných verzí, abyste si mohli vybrat tu, která se vám nejvíce líbí.

Možná už jeden z nástrojů sami používáte? Pokud ano, nechte komentář.

Autor: Karol Soja

Vaše komentáře (0)
Redaktori WhitePress-u si vyhrazují právo odstranit urážlivé komentáře vůči jiným lidem, které obsahují vulgární slova nebo se netýkají témata.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Přečtěte si vše
  • Článek ještě nebyl komentován.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Czytaj całość
Doporučené články