5 příkladů efektivní nativní marketingové kampaně

Internetový marketingový boom v reklamním průmyslu je stále přítomen. Mnozí podnikatelé se museli s novým způsobem propagace seznámit a porozumět mu. Facebooková stránka, AdWords, bannerové reklamy, SEO nebo advertorialy jsou některé z příkladů nového marketingu. Jejich existence následně vedla k nadměrnému množství reklamy na internetu – zasypali nás obrovské displeje, pop-up okna, které způsobily, že podrážděnost uživatele dosáhla kritického bodu.
Začněte vydělávat peníze ještě dnes.
Zaregistrujte se zdarma

Přemíra automaticky otevíraných oken a záplava reklam jsou dobře známé každému uživateli internetu. Tato skutečnost po jistou dobu vykazovala známky analogie k televizi, kde se reklamní přestávky staly delšími a častějšími. Uživatelé tedy "unikly" televizi a vybrali si internet, ale když i zde našli podobné strategie, zůstali zklamáni. Se zákazníkem se zacházelo jako s cílem dalších a dalších reklam. To je důvod, proč si většina uživatelů nainstalovala Adblock nebo jiný software, aby se bránila před nadměrným zatížením marketingem.

Moment, v kterém se objevila nativní reklama

Tvrzení, že nativní reklama se stala řešením výše uvedených problémů, by bylo přílišným zjednodušením. Nativní marketing nespoléhá na ukrytí reklamy v obsahu způsobem, který lže publiku. Abychom pochopili, co je nativní reklama a proč je tak efektivní, měli bychom vysvětlit, jak funguje a proč je stejně prospěšná pro publikum, stejně jako pro vydavatele.

Nativní reklama začala expandovat po roce 2010 a bylo okamžitě zřejmé, že se liší od standardní grafické reklamy. Vznikla z pojmu tzv. "Bannerové slepoty" - uživatelé internetu dlouhodobě blokovaly vše, co alespoň trochu vypadalo jako reklama, přesto, že obsah byl prezentován objektivnější způsobem.

Dvě slova, mnohé definice

Mnoho lidí ne zcela chápe to, co je nativní reklama, protože ji často různí odborníci definují různě. Nejlepším způsobem, jak ji vysvětlit, je uvést příklady. Proto bychom namísto definice "nativní reklamy" nalezené v Oxfordském slovníku vyjmenovali, co může představovat zmíněnou formu marketingu:

  • Advertoriál (sponzorovaný článek),
  • Content marketing,
  • Sponzorovaný příspěvek na Facebooku nebo jiný obsah ze sociálních médií,
  • Nevtíravý obrázek, nový příběh,
  • Video obsah,
  • Text zveřejněný v tisku,
  • Umístění produktu.

Marketing s využitím výše uvedených prostředků musí mít jednu společnou věc, bez ohledu na zvolený způsob reklamy – reklama nesmí iritovat. „Podráždění“ je, samozřejmě velmi subjektivní, proto ho někteří odpůrci nativní reklamy nazývají podvodům. Vyplývá to z jednoduchého faktu – tvůrce reklamy musí být inteligentní, chytrý a intuitivní, aby vytvořil účinný nativní reklamní obsah. Na jedné straně máte produkt nebo službu, kterou chcete zpropagovat a na druhé straně musíte dodržovat normy a novinářskou etiku. I tak však všechno končí obsahem, který musí být vynikající (oč vždy jde). Důkazem čehož jsou nejúspěšnější nativní reklamy.

1. Nativní off-line reklama. Přestože se nativní marketing objevuje častěji na internetu, patří k mnohem starším vynálezům (i když právě internet dostal tuto metodu do popředí). Nachází se v klasických tištěných knihách. Je to vidět na obrázku níže, kde byla těsně před poslední kapitolou knihy vložena stránka s textem: "Konec. Pokud kouříte, váš příběh skončí statisticky o 15% dříve než by měl. "


Zdroj: http://cached.imagescaler.hbpl.co.uk/resize/scaleWidth/618/?sURL=http://offlinehbpl.hbpl.co.uk/News/OMC/E115E519-9D6F-6595-DAA02081E616BAA3.jpg

2. Pokud bychom se vás zeptali, co si pamatujete z ceremoniálu předávání Oscarů, vaší nejpravděpodobnější odpovědí by byla tato fotografie – slavná selfie.

Pamatujete si to, že? Marketingový specialista považuje společnost Samsung za největšího vítěze tohoto gala večera v roce 2014 a vynikající příklad nativní reklamy. Celebrity, které vidíme na obrázku, pořídili fotografii pomocí Samsung Galaxy Note 3. Proč ji řadíme mezi nativní reklamu? Celá photo op (příležitost k focení) vypadá naprosto přirozeně, i když šlo o korejskou značkou naplánovanou kampaň. Společnost Samsung zaplatila 20 milionů USD, aby mohla být přítomna na předávání Oscarů. Výsledkem čehož je ... plánovaná spontánnost?

Zdroj: http://assets-s3.usmagazine.com/uploads/assets/articles/71154-ellen-degeneres-oscar-selfie-samsung-phone-product-placement-report/1394132851_ellen-degeneres-oscars-selfie-zoom.jpg

3. Nativní reklamu šikovně použili i polská internetová média. Populární vlivný webový portál NaTemat.pl je jedním z největších zastánců nativní reklamy na webu. Vytvořil si vlastní kampaň. Jeho šéfredaktor, Tomasz Machala, v ní popsal svůj běžný den. Myšlenka byla velmi důmyslná – vedoucí utváření názoru portálu ukazuje svým čtenářům, co v běžný dělá a jak si počíná. Čteme o jeho brífincích nebo ranní kávě. Můžeme se s ním setkat v soukromějších situacích: říká publiku, kde studoval, pracoval a jak ho ovlivnilo polské hlavní město Varšava. Jednoduché, že? Pod celým obsahem byla skrytá zpráva – celý text byl ilustrovaný obrázky, na kterých měl Tomasz džíny značky Levi 's.

Zdroj: http://interpretacje.natemat.pl/57547,interpretacje-tomasz-machala

Třešničkou na dortu této marketingové kampaně byla informace pro čtenáře, že šéfredaktor "má na sobě oblečené button-fly džíny (tedy se zapínáním na knoflíky) rovného střihu značky Frankfurt 501 v kombinaci s šedou bundou a pruhovanou košilí. Ohrnuté kalhoty harmonizují s vysokými botami. Tento outfit dokonale kombinuje eleganci a ležérnost, čímž vytváří sofistikovaný pařížský styl oblékání ".


4. Představte si jednoduchou situaci – navštívíte webovou stránku společnosti Ryanair a koupíte si lístky na nejbližší let. Máte zde účet, takže stačí se přihlásit a zadat známý kód captcha, který je určen k odlišení lidí od spam botů. Ale namísto nějakých náhodných slov dostanete požadavek zadat "MasterCard".

Je to další skvělý příklad nativní reklamy a alternativy ke standardnímu reklamnímu banneru, který se objevuje na webové stránce. Reklama není rušivá, je propojená s webem, na kterém se zobrazuje a odpovídá potřebám zákazníka, který za let i tak zaplatí, takže mimochodem, MasterCard se dokonale hodí.

5. Vždy, když uvidíte někde umístěn nějaký produkt, okamžitě si to všimnete a rozpoznáte ho jako reklamu. Máte pravdu. Kromě toho umístění produktu lze považovat za formu nativní reklamy. Stačí se podívat na obrázek pořízený během amerického X-Factoru.


Zdroj:: http://im.ft-static.com/content/images/48df0fba-5009-11e0-9ad1-00144feab49a.img

Umístění produktu dokazuje, že tento druh marketingu je efektivnější než agresivní promo. Chtěli byste raději vidět 30-sekundovou reklamu se Santa Clausem v kamionu nebo poslouchat porotu, která popíjí ledově chladnou kolu?

Nativní reklamy jsou aktuálním řešením dnes, i do budoucna

Nativní marketing nás provází celé roky a bude to dělat i nadále. Jeho potenciál nezůstane nepovšimnut. Mnozí odborníci na marketing vidí potřebu změny v reklamě z drzé, invazivní reklamy na přirozenější způsob komunikace, při níž se zpráva přijímá s celým jejím obsahem. Je jisté, že nativní reklama je budoucnost a je to také nejpopulárnější forma marketingu v USA.

Jedna věc na závěr

Nativní reklamy se často objevují jako součást většího obsahu. Mějte to na paměti, zejména proto, že bannerové kampaně trvají pouze několik týdnů, zatímco přirozený obsah může na internetu zůstat navždy.

Vaše komentáře (0)
Redaktori WhitePress-u si vyhrazují právo odstranit urážlivé komentáře vůči jiným lidem, které obsahují vulgární slova nebo se netýkají témata.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Přečtěte si vše
  • Článek ještě nebyl komentován.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Czytaj całość
Doporučené články