Stránkování – ovlivňuje stránkovaní umístění webu?

Aktualizováno: 2020-05-06
Stránkování je běžné řešení používané na webu, které po správné implementaci může být prospěšné pro běžné uživatele, i pro odborníky na SEO. Na první pohled se může stránkování jevit jako nepříliš komplikovaný proces, ale v konečném důsledku vyžaduje úplnou a promyšlenou integraci, která je vhodná pro optimalizované stránky. Ze SEO hlediska se vyplatí strávit čas plánováním stránkování na vašem webu, abyste si později mohli vychutnat pozitivní účinky viditelnosti ve vyhledávači. Může se zdát, že je to jednoduchý proces, ale nesprávná implementace může způsobit mnoho problémů.
Vyzkoušejte naši platformu. Působíme mezinárodně.
Zaregistrovat se zdarma

Obsah

Účelem tohoto článku je poukázat na nejdůležitější problémy v souvislosti se stránkováním, představit klíčové chyby, kterým je třeba zabránit, a nabídnout optimální SEO řešení pro vaše webové stránky. Upřímně doufáme, že tato publikace, doplněná o názor odborníků v této oblasti, infografiky a příklady, se promění na konstruktivně strávený čas a dobrou zábavu při zkoumání tajemství optimalizace.

Co je stránkování webu?

Stránkování je proces rozdělení obsahu na menší části. Sestává z vytvoření následných podstránek a přiřazení následujících čísel. Všechny výsledné komponenty jsou součástí jedné sekce, ve které jsme použili stránkování. Každá podstránka se považuje za samostatnou entitu. Obsahuje vlastní URL adresu, Title tag a Meta tag popis atd.

Stránkování se primárně používá pro zlepšení výkonu stránky, optimalizaci navigace na webu a na usnadnění prohledávání obsahu uživateli (uživatelé internetu jsou zvyklí na stránkování, což má často pozitivní vliv na jejich kontakt s touto formou komunikace na webu). Dříve či později bude muset každý SEO specialista čelit stránkování, a proto je důležité, abyste svou strategii přesně naplánovali a šikovně používali sdílení obsahu na svých webových stránkách.

V následujících oblastech můžete narazit na stránkování:

  • služby elektronického obchodu,
  • blogy a články,
  • slider-y s fotogaleriemi,
  • fóra.

Interpretace stránkování podle Googlu

Podle Johna Muellera závisí indexování následných podstránek při stránkování od vašich záměrů. Pokud je podle vašeho názoru každá další stránka důležitá, měli byste se starat o jejich indexování.


Některé weby si myslí, že všechny stránky v stránkování sérii jsou důležité, a proto je nechají indexované (ty lepší používají rel-next prev). Některé weby omezují stránkovanou sérii na určitý počet, možná nechají první indexovat a zbytek ne.


Podle vyjádření zaměstnanců Googlu už vidět skutečnost, že vyhledávací nástroj už nepodporuje rel = "next" a rel = "prev". Toto rozhodnutí bylo oficiálně oznámeno na Twitteru. 

John také varoval před umístěním tagu rel = "canonical" na první podstránku stránkování a tento jev vysvětluje takto:


Hlavní věcí, které je třeba se vyhnout, protože tento příspěvek je o kanonizaci, je použití rel = canonical na straně 2, navázané na stranu 1. Stránka 2 není ekvivalentní se stranou 1, takže rel = canonical by bylo vlastně nesprávné. Pokud by stránka 2 nebyla potenciálně indexována, nic významné by se neporušilo.


Je třeba zdůraznit, že rel = "canonical" je pouze návrh, ne příkaz. Z tohoto důvodu bude Google pravděpodobně toto prohlášení ignorovat, protože si všimne rozdílu mezi první stránkou stránkování a ostatními stránkami.

Google poskytl instrukce a pokyny týkající se stránkování, no link na nich bohužel vede k podstránce zobrazující chybu 404.

Klíčové chyby při používaní stránkování

Duplicitní obsah

John Mueller ujišťuje, že nestojí za to trápit se s duplicitními názvy a popisy, protože to je něco přirozeného pro stránkování. Pokud je to však možné, ujistěte se, že následné stránky ve vaší struktuře mají unikátní názvy a popisy. To pozitivně ovlivní identifikaci vašeho stránkování. K duplicitě obvykle dochází při implementaci popisů kategorií. Nejlepším řešením bude v tomto případě umístit jej na první stránku a neduplikovat popis na následujících stránkách. Díky tomu posílíte nejdůležitější podstránku a zvýšíte její šanci objevit se ve výsledcích vyhledávání Google.

Tenký obsah (Thin content)

Stránkování může webmasterům způsobovat několik problémů a jedním z nich je výskyt tenkého obsahu. Tento problém vzniká, pokud článek rozdělíte na příliš malé části a na každé podstránce zůstane jen stopa obsahu. Tento postup se někdy používá ke zvýšení počtu zobrazení stránky nebo na získání více zobrazení bannerů. Nejprve byste se však měli zaměřit na pozitivní zkušenosti uživatelů, protože v konečném důsledku oni rozhodují o tom, kolik času stráví na vašem webu, a vědomé vytváření tenkého obsahu může způsobit podráždění uživatele a jeho následné opuštění vašich stránek.


 

Názvy a popisy při stránkování

Název a popis hrají při optimalizaci webu zásadní roli, takže jsou důležité iv případě stránkování. Jak jsme již zmínili, je důležité rozlišovat title tagy a popisy, pokud je to možné. Příklad schématu, kterou lze použít při stránkování:

Title: Basketbalová sportovní obuv - modely nejlepších značek

Popis: Nejnovější modely basketbalové obuvi. Vyberte si z ověřených značek a objednejte ještě dnes s doručením zdarma!

Title: Stránka 3: Basketbalová sportovní obuv - modely nejlepších značek

Popis: 41 - 60 (z 300) nejnovějších modelů basketbalové obuvi. Vyberte si z ověřených značek a objednejte ještě dnes s doručením zdarma!

Google tvrdí, že každou podstránku stránkování považuje za samostatný objekt, takže je vhodné navrhnout vyhledávacímu nástroji správné pořadí.

K tomu, aby se první podstránka zobrazovala na co nejvyšších pozicích v SERPe vám může pomoci správně nastavena SEO strategie:

Infografika. Optimalizace kořenové (root/domovskej/hlavnej) stránky v porovnání s následnými stránkovacími podstránkami.

Indexování podstránek stránkovaní v sitemapě webu

Do sitemapy webové stránky vložte pouze kořenovou stránku! Nemá smysl přidávat podstránky a zbytečně vyčerpávat crawl budget. Chcete co nejlépe využít čas robota při návštěvě vašich stránek.

První stránka stránkování

První stránka vyžaduje zvláštní pozornost, protože se můžete snadno dostat do pasti. Pokud váš CMS vygeneruje kromě stránky základní kategorie i stránku označenou např. tímto způsobem: https://domena.cz/kategorie-produktu/strana-1 postupujte podle těchto jednoduchých pokynů:

Infografika. Přesměrování dodatečně vygenerované první podstránky na základní stránku.

Nezapomínejte také, že vnitřní prolinkování by mělo obsahovat odkazy směřující na hlavní stránku, a ne na dodatečně generovanou podstránku označující první stránkovací element.

Rel = "Canonical" na první stránce

Celkem běžnou "chybou" mezi SEO specialisty je uvést na následných stránkách stránkování atribut rel = "canonical" na prvním elementu stránkování. Slovo chyba jsme napsali do uvozovek, protože použití této metody se zdá být opodstatněné v kontextu crawl budgetu a indexace rozsáhlých webů. Podívejme se na příklady, ve kterých se specialisté rozhodli pro takové řešení:

  • Zalando:

  • X-Kom:

Kanonický tag se používá k označení původní podstránky, aby Google nezjistil interní ani externí duplikáty. Při stránkování produktových podstránek se každá následující stránka liší v zobrazených elementech a může se například duplikovat popis samotné kategorie. Podle Googlu, správné použití meta tagu: rel = "canonical" bude "self". Doplněk Yoast SEO WordPress zavedl toto řešení ve výchozím nastavení.

Otázka pro odborníka: Jaké jsou nejčastější chyby, které správci webů dělají v souvislosti se stránkováním obsahu na webu?


Opakovanou chybou na webových stránkách s elektronickým obchodem, je nesprávný odkaz na první stránku výsledků ve tvaru /category?p=1. Pokud vidím, že na druhé a také následujících stránkách je tento odkaz správný a vede k podstránce/kategorii bez parametru, okamžitě vím, že web má dobrého a důkladného SEO odborníka, který na web dohlíží.

Jaký by mohl být následek ponechání takové chyby na stránce? I když Google dokonce zrušil podporu pro rel = "prev" a rel = "next", aby zajistil, že se bude zabývat stránkováním, stále se domnívám, že chyba s parametrem v odkazu na první stránku může mít vliv na takzvaný duplicitní obsah. Na adrese/kategorii i /category?p=1 je pak k dispozici stejný obsah. První z adres je propojena z celé struktury stromu kategorií a obvykle je spojena s externími odkazy. Odkazy na druhou z adres se zobrazují v plné nabídce stránkování, takže může jít o 5 nebo 50 podstránek jako součást jedné kategorie. Může se stát, že vyhledávač si nebude jistý, která z adres je cílovou adresou a která by se měla zobrazit ve výsledcích vyhledávání. Takže pokud správná adresa (adresa bez parametru) má větší sílu z odkazů (interních i externích odkazů) a vyhledávací nástroj si z nějakého důvodu vybere adresu s parametrem, na který zpětné odkazy nevedou, pak pozice podstránky této kategorie klesne nejen o několik míst, ale i o několik vyhledávacích stránek.

Toto je dobrý příklad, který ukazuje, že rozhodují maličkosti. - Marta Gryszko, SEO specialista, https://www.lexy.com.pl/blog/ 


 

Optimalizační postupy při stránkování

Rel = "prev" a rel = "next"

Tagy rel = "prev" a rel = "next" umožňují správně interpretovat strukturu stránkování. Atributy se aplikují v sekci head podstránky. Je důležité používat odkazy ve formě absolutní úplné URL adresy. Google bohužel už tyto atributy oficiálně nepodporuje, může to však být pro vyhledávač důležitý signál, pokud jde o strukturu stránkování.

Infografika. Správné použití značek rel = "prev" a rel = "next" + rel = "canonical".

Otázka pro odborníka: Má podle vás smysl používat rel = "prev" a atributy rel = "next", i pro nedostatek podpory od Googlu?


Nejprve bychom měli odpovědět na to, zda byly na vašem webu správně implementovány tagy rel = "prev" a rel = "next". Pokud ano, nemáte důvod k trávení času jejich nastavováním. Googlebot je při crawlovaní nepoužívá, ale jiné vyhledávací nástroje tyto značky stále používají (například Bing). Skutečnost, že je Google nezohledňuje, však neznamená, že jejich použití je v rozporu s pokyny webmastera. Nikdo nebude potrestán za jejich vynechání. Co se tedy stane, pokud nebudou implementovány? Nemusíte se obávat. V obou případech je lepší zaměřit se na vhodnou strukturu vnitřního prolinkování a označení stránkování v názvu. V minulosti jste se mohli spolehnout na to, že i když vaše struktura nebyla dokonalá, Google to i tak nějak zvládl díky tagům prev/next. Nyní nemáme žádné iluze - předpoklady, které nás vedou při interpretaci stránkování, jsou: vnitřní prolinkování, URL adresy a název - a zde musíme implementovat SEO-příznivé řešení.

- Mateusz Łabiński, senior SEO specialista, Artefakt 


 

Vnitřní prelinkování a struktura odkazů

Ve struktuře stránkování je důležité vnitřní prolinkování. Protože nám záleží na architektuře, která funguje dobře pro uživatele i roboty Google, je třeba mít na paměti několik věcí.

Ideální situace by byla následovná:

  • zobrazit co nejvíce produktů na jedné stránce za předpokladu, že se načte rychle (vygeneruje se méně podstránek);
  • vytvářet podkategorie na snížení velikosti stránkování, a kromě toho můžete tuto skutečnost využít k rozšíření viditelnosti pro nová klíčová slova;
  • odkaz na nejnovější články/výrobky a poskytnout jim link juice;
  • odkaz na podkategorie;
  • přidat odkazy mezi následné podstránky na webové stránce.

Link juice flow při stránkování

Stránkování noří následující podstránky do struktury webu, čímž se zvyšuje počet kliknutí, po kterých dosáhnete konkrétní místo na webu. Přirozeně, čím jsme ve struktuře hlouběji, tím více je link juice devalvován. Z hlediska SEO je dobré plánovat vnitřní odkazy tak, aby nejdůležitější podstránky stránkování měli přiřazenou největší sílu.

Stránka "Zobrazit vše" (View-All Page)

S ohledem na uživatele a na správnou indexaci stránkování se zdá být logické vytvořit stránku "Zobrazit vše". Tato podstránka kombinuje všechny výsledky stránkování do jedné a umožňuje přímý přístup k celku. Problém však nastane, když jsou na webu stovky nebo tisíce výrobků. V takovém případě jde o důležitou stránku a její načítání může trvat nepřijatelně dlouho. Na druhé straně může být pro uživatele lepší načíst jednu celkovou podstránku než pokaždé čekat na načítaní další stránky. Pokud nemáte velké množství produktů, měli byste se rozhodnout pro vytvoření stránky na zobrazení všech stránek. Výhodou je v tomto případě optimalizace této stránky jako základní stránky, protože na ni cílíte tag rel = "canonical" a právě tato podstránka bude nejlépe hodnocena v organických výsledcích Google.

Infografika. Tři různě stránkované podstránky a rel = ”cannonical” na stránce Zobrazit vše.

Zkontrolujte, jak optimalizovat stránkování na svém webu pomocí stránky Zobrazit vše v Magento: https://www.ranksense.com/how-to-optimize-pagination-using-the-view-all-page-in-magento/ 

Indexování podstránek a Crawl Budget


Robots.txt

Soubor robots.txt je vhodný nástroj k blokování crawlovaní podstránek. To znamená, že robotům neposkytnete signály na hodnocení, ale vyhledávacímu nástroji uvedete, která podstránka je nejdůležitější a nemusíte se tak obávat o link juice flow. Ušetření crawl budgetu má hmatatelné výhody, proto byste to měli zvážit. Pokud se stránkování provádí pomocí parametrů, např. domain.pl/product-category?page=2, v souboru robots.txt můžete blokovat všechny podstránky vytvořené během procesu stránkování. Ve vašem případě by to byl následující příkaz:

Disallow: /*? Page

Google Search Console

Pomocí Google Search Console můžete ušetřit mnoho zdrojů crawl budgetu, pokud vaše stránkování obsahuje parametry a pokud je uzamknete v nástroji. Pak můžete kdykoliv navrhnout vyhledávacímu nástroji, zda má crawlovat následné podstránky nebo má raději ušetřit zdroje Googlebota na nejdůležitější elementy webu. Je také dobré nepoužívat na stránkování identifikátor "#", protože Google nečte obsah po tomto znaku.

Noindex/follow

Velmi populárním krokem při plánování strategie stránkování je nastavení tohoto tagu na následných podstránkách v sekci Head:

<meta name = "robots" content = "noindex,follow">

Tato metoda spočívá v tom, že robotovi poskytnete pokyny pro sledování obsahu, ale ne na jeho indexování, čímž také šetříte crawl budget. Tuto metodu často používají velké webové stránky, může to však mít určité následky. Google upozorňuje, že tato konfigurace stránkování může v budoucnu vést k interpretaci tagu jako:

<meta name = "robots" content = "noindex,nofollow">

Měli byste tedy přemýšlet o tom, jak důležité jsou pro vás prvky následného stránkování a zda takové označování nebude mít nepříznivý vliv na strukturu vnitřních odkazů.

Otázka pro odborníka: Stránkování webu a zdroje Google robotů - co je dobré řešení pro velké internetové obchody, pokud jde o crawl budget?


Stránkovací stránky jsou velmi důležitým prvkem v každém internetovém obchodě, zejména pokud máte rozsáhlou nabídku. Google omezuje své zdroje včetně času a množství dat stažených během indexace webu - jde o takzvaný crawl budget, tedy rozpočet pro indexování.

Co můžete udělat, abyste co nejlépe využili zdroje vyhledávače?

  1. Zajistěte stránkovací přístup a indexovatelnost robotům vyhledávače. Zejména pokud používáte technologii JavaScript/AJAX na načtení dalších produktů nebo pokud je vaše stránka založena výlučně na jednom z JS systémů.
  2. Optimalizujte navigační odkazy mezi stránkami. 1, 2, 3 ... n-tý odkaz na stránku - takové adresování není úplně účinné. Po zkontrolování prvních stránek může robot zastavit crawlování. Přidání odkazu na první, poslední a střední stránku stránkování může usnadnit crawlování stránek.
  3. Zaručte hodnotu pro uživatele a robota. Crawl budget je ovlivňován mnoha faktory včetně kvality stránek navštívených roboty. Je třeba optimalizovat následující stránky a minimalizovat duplikáty pomocí:
    1. umístění popisu kategorie pouze na hlavní stránku kategorie,
    2. úpravy názvu stránkované stránky přidáním alespoň čísla strany,
    3. blokování alternativních forem uspořádání (např. mřížky) prostřednictvím meta robot tagů s hodnotou noindex nebo kanonickým odkazem a atributem rel s hodnotou nofollow (rel = "nofollow") pro odkazy směřující do této verze,
    4. variace názvu produktu, který zobrazuje krátký unikátní popis produktů v seznamu,
    5. zkrácení času načítání stránky (je možné, že počet produktů na stránce tento čas zvyšuje, může být užitečné optimalizovat databázi pomocí indexů ve vybraných sloupcích nebo v mezipaměti na serveru).

 

Jakákoliv změna, která zvyšuje kvalitu stránek s kategoriemi a dokonce i produkty, může mít pozitivní vliv na crawl budget a určitě umožní efektivnější využití převedených zdrojů.

Piotr Michalak, SEO specialista/Poradce pro rozvoj podnikání v TENSE Group 

 

Nekonečné scrollování - výhody a nevýhody

Výhodou použití nekonečného scrollování (tedy posouvání dole) na vašich webových stránkách je především rychlost a pohodlí. Nevyžaduje se zde, aby uživatelé neustále klikali na další číslo stránky a ztratili čas načtením obsahu. Po celá léta tento proces funguje dobře na Facebooku, kde povzbuzuje uživatele, aby si prohlíželi další příspěvky.

Nekonečné scrollování je moderní řešení, ale samozřejmě má své nedostatky. Roboti nemusí být schopni interpretovat dynamicky zobrazovaný obsah. Googleboti mají stále problém s JavaScriptem, takže implementace nekonečného scrollování se může ukázat jako chyba v souvislosti s optimalizací stránkování. Můžeme také zápasit s delším načtením stránky, které je zase důležitým faktorem hodnocení. K nekonečnému scrollování se však dá přistupovat v souladu se SEO, pokud současně se scrollováním bude fungovat identifikace stránkování.

Przemek z delante napsal více o Nekonečném scrollování. Jeho článek doporučuji těm, kteří chtějí zjistit podrobnosti:

https://delante.pl/infinite-scroll-jak-wplywa-na-seo/ 

UX při stránkování

Zvláštní pozornost je třeba věnovat vizualizaci stránkování. Při navrhování stránkování byste se měli zaměřit na podrobnosti, jako například:

  • výběr vhodného a viditelného místa na webu pro stránkování (osvědčený postup je vkládání stránkování do horní a dolní části současně);
  • tlačítka - měla by být velká a od sebe vzdálené, aby nebyl problém s kliknutím na správný výsledek;
  • identifikace stránky, na které se uživatel právě nachází;
  • možnost přejít na následující nebo předchozí stránku (tlačítka "další strana" nebo "předchozí strana");
  • možnost zvolit počet výsledků na podstránce.

Příklady stránkování podle UX:



 

Shrnutí

Stručně řečeno, stránkování určitě ovlivňuje umístění stránky. Je to aspekt, který je třeba přezkoumat, abychom pochopili, jak fungují vyhledávací nástroje a upravili svou vlastní strategii. V procesu stránkování je důležité přehodnotit celou strukturu a přiměřeně využít crawl budget, aby jste se nevzdali indexování důležitých podstránek.

Jako ve všech aspektech optimalizace a umístění, jsou zapotřebí testy. Zkontrolujte tedy, jak se web crawluje s pomocí parametrů stránkování a bez nich. V procesu stránkování je také důležité vyhnout se duplicitě obsahu, používat přímé odkazy a analyzovat vnitřní prolinkování. Na svém webu můžete také zvážit použití nekonečného scrollování, které, pokud je správně implementováno na webu, může mít mnoho pozitivních účinků. Všechno se to týká vašich optimalizačních cílů.

Doufáme, že vám tento článek umožnil lépe porozumět Googlu a procesu stránkování a přesvědčíme vás, abyste otestovali nejlepší metody při vytváření stránkování, které budou vhodné pro weby, se kterými pracujete.

Na závěr doporučuji 20-minutovou přednášku Adama Genta z DeepCrawl, který se během konference BrightonSEO zaměřil na fenomén stránkování a nekonečného scrollování.

Stav stránkování a nekonečného scrollování na webu:
https://www.youtube.com/watch?v=C1OHoGgpjCo

Zveme vás také na náš blog, kde najdete další články. 

Podělte se o své zkušenosti v souvislosti se stránkováním. Co přináší výsledky na vašich stránkách a čemu je třeba se vyhýbat? Připojte se k diskusi.

Vaše komentáře (0)
Tým WhitePress® si vyhrazuje právo odstranit urážlivé komentáře, které obsahují vulgární slova nebo nesouvisí s předmětem diskuse.
Správcem osobních údajů fyzických osob, které používají webové stránky whitepress.com a všechny jejich podstránky (dále jen Služba) ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen GDPR), je společně "WhitePress" s.r.o. se sídlem v Bielsku-Białé, na adrese ul. Legionów 26/28, zapsaná v obchodním rejstříku Národního soudního rejstříku vedeného Okresním soudem v Bielsku-Białé, 8. hospodářské oddělení Národního soudního rejstříku pod číslem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 a další společnosti WhitePress Group (dále jen: Správce).

Registrací k odběru newsletteru souhlasíte se zasíláním obchodních informací prostřednictvím elektronických komunikačních prostředků, zejména e-mailu, týkajících se přímého marketingu služeb a produktů nabízených společností WhitePress s.r.o. a jejími důvěryhodnými obchodními partnery, kteří mají zájem o marketing vlastního zboží nebo služeb. Právním základem pro zpracování vašich osobních údajů je udělený souhlas (čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR).

Máte právo kdykoli odvolat svůj souhlas se zpracováním osobních údajů pro marketingové účely. Více informací o zpracování a právním základu zpracování vašich osobních údajů společností WhitePress s.r.o., včetně vašich práv, naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.
Více informací
  • Článek ještě nebyl komentován.
Správcem osobních údajů fyzických osob, které používají webové stránky whitepress.com a všechny jejich podstránky (dále jen Služba) ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen GDPR), je společně "WhitePress" s.r.o. se sídlem v Bielsku-Białé, na adrese ul. Legionów 26/28, zapsaná v obchodním rejstříku Národního soudního rejstříku vedeného Okresním soudem v Bielsku-Białé, 8. hospodářské oddělení Národního soudního rejstříku pod číslem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 a další společnosti WhitePress Group (dále jen: Správce).

Registrací k odběru newsletteru souhlasíte se zasíláním obchodních informací prostřednictvím elektronických komunikačních prostředků, zejména e-mailu, týkajících se přímého marketingu služeb a produktů nabízených společností WhitePress s.r.o. a jejími důvěryhodnými obchodními partnery, kteří mají zájem o marketing vlastního zboží nebo služeb. Právním základem pro zpracování vašich osobních údajů je udělený souhlas (čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR). Odesláním formuláře prohlašujete, že jste si přečetli Zásady ochrany osobních údajů.

Máte právo kdykoli odvolat svůj souhlas se zpracováním osobních údajů pro marketingové účely. Více informací o zpracování a právním základu zpracování vašich osobních údajů společností WhitePress s.r.o., včetně vašich práv, naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.

Přečíst vše
Doporučené články