10 důvodů, proč je dobré mít firemní blog

Firemní blog je čím dál častější forma inbound marketingu. Přináší mnoho nových možností propagace, které u dosud rozšířených forem, jako jsou bannery, sponzorované články a CPC kampaně, neexistovaly. Tato forma marketingu je skvělým způsobem propagování produktů i služeb. Řídíte firmu a ještě nemáte blog? Uvádíme 10 důvodů, proč blogování zvážit!
Začněte vydělávat peníze ještě dnes.
Zaregistrujte se zdarma

1. Blog je dokonalé místo pro navázání vztahu mezi značkou a potenciálním nebo stávajícím zákazníkem

Mnoho zákazníků se o nákupu rozhoduje na základě informací o dané společnosti nalezených na internetu. Blog je ideální místo, kde promyšleným způsobem zaměřeným na skupinu čtenářů můžete prezentovat hodnoty, jimiž se vaše značka řídí. Dobře řízený blog bude nejen zdrojem informací o značce, ale umožní rozptýlit pochybnosti potenciálního zákazníka a přesvědčit ho k využití vašich služeb nebo nákupu výrobků jiným způsobem než klasická webová prezentace. Blog je výborný zdroj informací o problémech, na které by potenciální klienti mohli narazit při využívání služeb nebo produktů, které vaše firma dodává.


2. Blog umožňuje vytváření „long tail“ frází a zvyšuje SEO potenciál vašeho webu

Vyhledávače velmi vysoko zařazují blogové příspěvky, zejména ty, které se propagují na hlavní stránce. Díky článkům na blogu můžete jednoduše vytvářet tzv. long tail klíčová slova - tj. fráze, které mohou potenciální klienti zadat do vyhledávače a které se liší od hlavních klíčových slov pro daný web. Příkladem těchto frází může být „účinný přípravek na hubnutí pro ženy“ místo slov „přípravek na hubnutí“ nebo „nejlevnější povinné ručení pro Škodu Octavii z 2015“ namísto „nejlevnější povinné ručení“. V každém oboru existuje řada long tail frází a jejichž potenciál je natolik velký, že není vhodné ho podceňovat. Správná optimalizace příspěvků umožňuje vybudování rozsáhlé zásoby long tail klíčových slov.


3. Blog je zdrojem získávání nových odkazů na stránky

Tvorba zajímavého a inspirujícího obsahu, který uživatelům pomáhá a především reaguje na jejich problémy a pochybnosti, umožňuje získání odkazů. Potenciální zákazníci rádi sdílejí kvalitní obsah na svých blozích i na sociálních sítích. Takto získané odkazy zvětšují nejen potenciál článku samotného, ale i celého webu. Kromě toho se příspěvky na blozích velmi dobře šíří na sociálních sítích.

 

4. Google má rád čerstvý obsah

Není pochyb o tom, že Google propaguje nový obsah. Kromě toho upřednostňuje stránky, jejichž obsah se aktualizuje, na úkor stránek, kde je již několik let stejný obsah. Každý příspěvek na blogu je další podstránka. Přidáváte-li příspěvky pravidelně, vyhledávač dostává zprávu, že se portál rozvíjí. To přímo ovlivňuje pozici portálu ve výsledcích vyhledávání.


5. Blog vytváří image odborníka

Vytváření kompetence a image odborníka v daném oboru je velmi důležité. Zejména v případě poskytování služeb, jež vyžadují odborné znalosti. Publikováním kvalitních článků, natáčením zajímavých videí a pomáháním uživatelům s řešením jejich problémů se tvůrce blogu dostává do role specialisty. Je to velmi důležité, jelikož zákazníci důvěřují výrobkům, jejichž tvůrci jsou důvěryhodní a profesionální ve svém oboru.

 

6. Blog umožňuje dostat se do role zákazníka

Je-li účelem firemního blogu pomoc zákazníkům s řešením jejich problémů, musíte se vžít do klientovy situace. Můžete se tak lépe seznámit s problémy uživatelů souvisejícími s produktem nebo službou. Zvýšíte tak kvalitu svého zboží nebo služeb, které budou lépe odpovídat potřebám zákazníků.

 

7. Blog je základem pro tvoření content marketingových kampaní

Provozováním firemního blogu vytváříte jedno z nejlepších míst pro propagaci svých služeb a produktů. Kvalitní text podpořený dobrou propagací může sloužit jako nástroj pro získání nových zákazníků. Kromě toho jsou příspěvky na blogu způsobem, jak si kolem své značky vytvořit komunitu potenciálních klientů. Inspirující a jedinečné texty se mohou využít pro zpestření zasílaného newsletteru nebo příspěvků na firemních profilech na sociálních sítích. Pomocí blogu můžete dát uživatelům více než jen suchou informaci o produktu nebo službě – můžete např. zajímavým způsobem prezentovat využití svého produktu. Správně vedený blog je dobrým způsobem, jak si rozšířit seznam odběratelů newsletteru a zvětšit dosah na sociálních sítích.


8. Firemní blog vytváří vztahy a dává firmě hlas

Provozování firemního blogu je dalším způsobem, jak vytvářet vztahy s klienty. Způsob komunikace, který tento kanál vyžaduje, umožňuje prezentovat produkty a služby poskytované firmou zcela novým způsobem. Systematické vytváření obsahu pomáhá udržet pravidelnou komunikaci. Čtenáři blogu komentují příspěvky nebo kladou otázky týkající se činnosti firmy. To vytváří výborný prostor pro odpovědi, diskuzi, řešení pochybností a prezentaci „lidské tváře“ značky. Díky oboustranné komunikaci se můžete na základě postřehů svých zákazníků dozvědět více o svých službách a očekáváních cílové skupiny. Klienti tak mají možnost lépe poznat firmu, což zlepšuje výsledky prodeje. Zákazník raději zvolí výrobek firmy, se kterou měl nějakou interakci a kterou zná, než firmy, která je mu cizí.

 

9. Blog je dokonalým způsobem, jak vyprávět příběh značky

Za poslední roky získal velkou popularitu storytelling. Vyprávění příběhů platí také u značek. Blog je dobrým způsobem, jak tvořit příběh značky. Umožňuje prezentovat strategické informace, myšlenky, příběh značky nebo hodnoty, jimiž se firma řídí. Představíte-li svou společnost dostatečně zajímavým způsobem, vaši čtenáři si ji budou pamatovat. Povědomí o značce je jedním z pozitivních faktorů ovlivňujících rozhodnutí o nákupu.

 

10. Investovat marketingový rozpočet do blogu je velmi efektivní

Dle studie provedené americkým portálem hubspot.com je investice reklamního rozpočtu do firemního blogu a jeho propagace jedním z nejlepších způsobů, jak investovat prostředky určené pro marketing. Firemní blogy jsou především účinné a výrazně rozšiřují způsoby komunikace značky s potenciálními zákazníky. Pozitivní aspekty této formy propagace dokonale znázorňuje následující infografika.

 

Tvrdá fakta – shrnutí

Provozování firemního blogu umožňuje využít nové způsoby komunikace s klientem. Firemní blogy jsou dokonalým způsobem propagace a vytváření vztahů v oblasti B2B i B2C. Dobrá marketingová kampaň založená na firemním blogu dokáže výrazně zvýšit nejen prodej, ale i dosah propagace firmy. Umožňuje také plně využít potenciál SEO domény a podporuje umístění klíčových frází a slov pro daný obor. Pamatujte, že pokud má blogování přinášet požadovaný efekt, musíte mu systematicky věnovat dostatek času. Výsledky práce na blogu, zejména vytvářený obsah, jsou součástí dlouhodobé marketingové strategie.

Vaše komentáře (0)
Redaktori WhitePress-u si vyhrazují právo odstranit urážlivé komentáře vůči jiným lidem, které obsahují vulgární slova nebo se netýkají témata.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Přečtěte si vše
  • Článek ještě nebyl komentován.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Czytaj całość
Doporučené články