Nástroje zdarma na tvorbu infografiky

Jedním z nejjednodušších způsobů, jak zvýšit návštěvnost svých stránek, je tvořit zajímavý obsah, který uživatelé budou rádi doporučovat a sdílet. Zní to přesně jako slavné prohlášení Matta Cuttse „Build quality content“, a je na tom hodně pravdy. Mezi účinné nástroje k tvorbě obsahu patří infografika, která je čím dál oblíbenější formou SEO aktivit a obsahového marketingu.
Začněte vydělávat peníze ještě dnes.
Zaregistrujte se zdarma

Infografika – atraktivní způsob podání obsahu

Infografika je jedním ze způsobů, jak získat kvalitní zpětné odkazy z mnoha zdrojů. O její úspěšnosti v přepočtu na množství kvalitních odkazů a sdílení rozhoduje její koncept a provedení. I ten nejpoutavější námět a sebezajímavější prezentovaná data nestačí, pokud bude vaše infografika nevzhledná a nepřehledná. To samé platí, pokud vytvoříte sice něco vizuálně přitažlivého, avšak bezobsažného nebo nedůvěryhodného – tím díru do světa rozhodně neuděláte. Pokud fázi volby tématu a dohledání informací máte úspěšně za sebou, zbývá rozhodnout, kdo a jak vaši grafiku vytvoří. Na výběr máte několik řešení:

• zadat ji grafickému designérovi na volné noze,

• zadat ji agentuře nebo grafickému studiu,

• grafiku vytvořit sami, pomocí nástrojů dostupných na internetu.

Poslední řešení sice vyžaduje alespoň minimum výtvarných dovedností a vkusu, bude ale rozhodně to nejúspornější.

V tomto článku se pokusím srovnat několik neplacených nástrojů na tvorbu infografik. Zvolil jsem čtyři, podle mého názoru nejlepší aplikace.

 

Piktochart

Pomocí Piktochartu vytvoříte grafiku ve čtyřech přednastavených formátech (infografika, report, banner, prezentace). Ke každému z formátů máte k dispozici šablony seřazené podle kategorií nebo klíčových slov. Pokud vám předpřipravená šablona v něčem nevyhovuje, stačí přemístit nebo upravit stávající prvky nebo přidat vlastní. Pokud najdete ideální šablonu, která tematicky odpovídá vaší prezentaci, stačí do ní vložit vlastní údaje. V případě, že tvoříte graf, můžete zdrojová data importovat z excelových tabulek nebo .CSV souborů. Všechny úpravy jsou velmi intuitivní. Pokud jste někdy používali nějaký jednoduchý grafický nástroj, určitě to zvládnete. Vytvořenou grafiku lze vložit na stránky pomocí speciálního kódu nebo ji uložit do .JPEG/.PNG souboru (pokud používáte neplacenou verzi, bude na všech grafikách vodoznak aplikace Piktochart). Můžete ji také sdílet prostřednictvím nejpopulárnějších sociálních sítí (Facebook, Twitter, Google+, Pinterest).


Ukázka infografiky vytvořené v Piktochartu


Cena:

  • Verze s omezenými funkcionalitami (omezený počet šablon, vodoznak Piktochart, omezená kapacita nahrávání obrázků, nižší rozlišení exportovaných obrázků): zdarma
  • Pro verze: 29 $/měsíc nebo 290 $/rok

Adresa:


Infogram

Ukázka infografiky vytvořené v aplikaci Infogram


Registrace na Infogr.amu je bleskurychlá: stačí mít účet na Google+ nebo na Facebooku, a přihlásíte se jedním kliknutím. V neplacené verzi máte k dispozici šest přednastavených šablon. Většina operací probíhá stylem drag&drop (tzn. táhni a pusť), k vytvořené infografice můžete přidat další prvky: grafy, mapy, texty, obrázky a videa. Rozhraní této aplikace je oproti Piktochartu na první pohled jednodušší a nabízí méně možností. Neplacená verze této aplikace je ale bohužel velmi omezená. Uložit vytvořenou grafiku do souboru je možné pouze v Pro verzi. V bezplatné verzi ji lze pouze sdílet na Facebooku, Twitteru, Pinterestu, nebo využít speciální kód k vložení na stránky. Výhodou ale je, že k dispozici máte opravdu velké množství předpřipravených šablon. Tvoření nové grafiky je pak velmi jednoduché, stačí nahrát zdrojová data z libovolného souboru. Neplacená verze umožňuje uložit v paměti maximálně tři infografiky najednou.


Cena:

  • Verze s omezeným počtem voleb: zdarma
  •  Pro verze: 19 $/měsíc
  •  Business verze: 67 $/měsíc (vlastní logo a brand místo loga Infogram)

Adresa:


Easel.ly

Ukázka infografiky vytvořené v Easel.ly

Tvorbu infografiky v Easel.ly začnete zvolením šablony. K dispozici máte několik desítek různých šablon pro různé typy infografik. Pak volíte mezi rozličnými objekty, které jsou seřazené tematicky (např. lidé, mapy, ikony). K dispozici máte velké množství různorodých prvků – velmi pravděpodobně tam najdete cokoli, co byste mohli potřebovat. Kromě toho lze přidávat různé geometrické tvary a texty. Všechny grafiky poté uložíte ve svém účtu. Můžete je pak buď stáhnout v .JPG formátu nebo vytvořit přímý odkaz. Bohužel v Easel.ly nelze tvořit grafy; tento nástroj se vám tedy bude hodit spíše pro obecnou prezentaci nějakého tématu, bez číselných údajů. Výhodou pro českého uživatele je, že dostupné fonty mají českou diakritiku.


Cena:

  • zdarma

Adresa:


Visual.ly

Tvorba infografiky na základě údajů z twitterových profilů

Tvůrci Visual.ly k otázce infografik přistupují z trochu jiného úhlu pohledu. Jedná se o sociální síť pro tvůrce infografik, kde uživatelé mohou navzájem hodnotit a komentovat svou tvorbu.  Tvoření nové grafiky je pouze okrajovou funkcí této aplikace, ačkoliv méně nároční uživatelé si s ní bohatě vystačí. Funkce těchto stránek určitě ocení všichni fanoušci sociálních sítí, najdou zde totiž přednastavené šablony pro srovnání twitterových účtů, prezentaci statistik své fanouškovské stránky na Facebooku nebo nejdůležitějších informací k vybranému hashtagu na Twitteru. Další zajímavou možností je vytvoření infografiky se statistikami z Google Analytics. Stačí propojit účty na Visual.ly a Google.


Cena:

  • zdarma

Adresa:


Shrnutí

Na trhu je několik zajímavých a odlišných nástrojů na tvorbu infografiky. Nejlepším řešením se zdá Piktochart, který i v základní – neplacené verzi nabízí celou řadu možností. Používáte nějaký nástroj na tvorbu infografik? Pokud ano, podělte se o své zkušenosti v komentářích.


Zpracoval: Karol Soja

 

Vaše komentáře (0)
Redaktori WhitePress-u si vyhrazují právo odstranit urážlivé komentáře vůči jiným lidem, které obsahují vulgární slova nebo se netýkají témata.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Přečtěte si vše
  • Článek ještě nebyl komentován.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Czytaj całość
Doporučené články