WooCommerce - platforma pre elektronický obchod ve formě WordPress pluginu

WooCommerce jako jedna z nejpopulárnějších platforem pro elektronický obchod nabízí mnoho možností a na to, abyste mohli začít prodávat, nemusíte utrácet nadměrné prostředky ze svého rozpočtu. Pokud se chcete dozvědět více informací o této platformě a zjistit, zda využíváte celý její potenciál, pokračujte ve čtení.
Začněte vydělávat peníze ještě dnes.
Zaregistrujte se zdarma

Co je to WooCommerce?

Předtím, než si vysvětlíme, jak WooCommerce funguje, stojí za zmínku WordPress. Zmíněný WordPress je systém pro správu obsahu, který se na začátku zaměřoval hlavně na blogy a weby, ale díky možnosti jeho rozšíření o pluginy je možné pomocí tohoto systému vyvinout e-shop.

Zdroj: Logo WooCommerce.

WooCommerce může být použit jako doplněk k webové stránce, blogu nebo jako samostatný obchod, v závislosti na konfiguraci. Spuštění e-shopu, který je založen na WooCommerce a WordPress, je bezplatné, musíte však počítat s náklady na údržbu domény, hosting, nákup témat a případné programátorské práce. Skript je přeložený do češtiny, takže s otevřením obchodu, který je založený na WooCommerce v této zemi by neměl být problém. České platební brány a operátoři vyvinuli své vlastní vyhrazené doplňky. Mezi základní funkce - kromě vyřizování objednávek a služeb zákazníkům - patří:

  • zprávy o prodeji, zákaznících a skladových zásobách,
  • klíčové řízení skladu,
  • kupónový systém,
  • přehled celkového stavu, protokolů, plánovaných akcí,
  • REST API.

Základní rozsah funkcí je dost omezený, ale i tak je WooCommerce velmi dobrým základem pro pokročilejší projekty díky svým doplňkovým rozšířením (pluginem).

Vzhled e-shopu nebo šablony - co o nich potřebujete vědět?

Aby e-shop vypadal atraktivně a měl co nejméně funkcí, které jsou potřebné pro uskutečnění prodeje, vyplatí se investovat do dobré šablony. Může to být buď vaše vlastní řešení, nebo řešení, které bylo zakoupeno v populárním obchodě s pluginy. Na co byste tedy měli dbát při nákupu šablony? Základní aspekty, které je třeba zohlednit při koupi témata, jsou:

  • Schopnost reagovat (obchod musí být správně upraven pro mobilní zařízení a desktopy),
  • Rychlost načítání a možnosti optimalizace,
  • Hodnocení (a počet) uživatelů, kteří si téma zakoupili,
  • Popularita,
  • Frekvence aktualizací,
  • Technická podpora,
  • Další pluginy,
  • Kompatibilita se SEO pluginy.

 

Zdroj: WooCommerce konfigurátor – výběr šablony.

WooCommerce pluginy- základ pro úpravu vašeho e-shopu

Výběr doplňků závisí ve velké míře od preferencí a potřeb daného projektu. Nejzákladnější doplňky jsou ty, které podporují české platební brány a české dopravce. Další důležitou otázkou je správa zboží zevnitř - především management skladu - a rovněž zvenčí, prostřednictvím různých filtrů. Další důležitý faktor je integrace obchodu s příslušnými analytickými údaji, jakými jsou Google Analytics nebo Facebook Analytics. Mezi další užitečné doplňky patří integrátory s populárními webovými stránkami, jako jsou: Ceneo, Facebook, Allegro nebo Google Merchant Center. Další otázky se budou týkat i doplňků podporujících e-mail / push marketing nebo AB testy. Rovněž je důležité zvolit správný SEO plugin, který bude sdílet všechny důležité informace s vyhledávacími nástroji, jakož i pomáhat s výběrem klíčových slov a analyzováním webu.

woocommerce

Zdroj: Vyhledávaní doplňků v repositáři WordPress-u.

SEO vo WooCommerce

Pokud se věnujete SEO, určitě dobře víte, že takzvaná "in site" optimalizace je důležitá. Podstránky obchodu musí obsahovat vhodné meta tagy a strukturální údaje, aby se mohli zobrazit ve výsledcích vyhledávání. WooCommerce ve své základní verzi bez jakýchkoliv dalších SEO pluginů nepodporuje nejdůležitější meta tagy a strukturální údaje, mapy stránek nebo jiné užitečné údaje. Nejběžnější pluginy, které se dají pro tento účel ve WooCommerce použít jsou:

  • YoastSEO,
  • SEOPress,
  • All In One SEO Pack.

woocommerce

Zdroj: SEO Nastavení pre WooCommerce v SeoPress.

Nejzákladnější funkce, které jsou od SEO pluginů požadované, jsou schopnost přidávat, upravovat a analyzovat údaje, jako například:

  • Title - nadpis stránky, který se zobrazuje jako hlavička (header) ve výsledcích vyhledávání a v okně prohlížeče.
  • Meta description - popis stránky, který se zobrazuje ve vyhledávacích nástrojích a často také v náhledu stránky na webech třetích stran;
  • Meta robots – informace, které jsou určeny pouze pro vyhledávač o tom, zda má být daná podstránka indexována;
  • Canonical - pro podstránky kategorií i duplikáty.

Údaje na serveru Schema.org nabízejí dodatkové informace, a především poskytují více informací vyhledávacímu nástroji. Jelikož mluvíme o e-shopech, v tomto případě stojí za to podívat se na následující:

  • Product - základní údaje o produktu a recenze,
  • Local business - když vlastníte i kamenný obchod nebo místo k vyzvednutí,
  • FAQ - pro nejčastěji kladené otázky zákazníků,
  • Event - pro události organizované obchodem,
  • Article - používá se ve všech druzích blogových příspěvků na blogu obchodu.

woocommerce

Zdroj: Schema.org v serveru SeoPress

Samozřejmě, kolik obchodů, tolik potenciálních implementací. Určitě stojí za to poskytnout vyhledávacímu nástroji co nejvíce schematických údajů, což může nakonec vést k vyšším pozicím v SERP díky Google Knowledge Graph.

WooCommerce SEO pro sociální média

Sociální média se řídí vlastními pravidly. Vyplatí se poskytnout jim údaje, díky kterým se webová stránka správně zobrazí v náhledu vložených odkazů. Díky implementaci Open Graph budete mít kontrolu nad přenosem těchto informací. Mezi média, které používají OG, patří mimo jiné:

  • Facebook,
  • LinkedIn,
  • Twitter (je dobré ho propojit s Twitter Cards),
  • Pinterest.

Slabé stránky WooCommerce - kdy je lepší zvolit jiný CMS?

Jako každý software, i WooCommerce má svá negativa. Nebude vhodný pro každou aplikaci, zejména ve své základní podobě. Mezi hlavní nevýhody WooCommerce patří:

  • Technická podpora - v případě open source softwaru mohou být chyby samozřejmě hlášeny developerem, ale podpora není poskytována v takovém rozsahu, jako je tomu v případě placeného SAAS softwaru. Nejlepší je vyhledat specialistu, který bude mít na starosti technickou stránku obchodu;
  • Náklady na implementaci - v závislosti na projektu budete potřebovat hosting, šablonu a doplňky, které zajistí základní funkce. Pokud nemáte zkušenosti s vytvářením stránek, možná bude pro vás užitečný specialista;
  • Počet produktů a kategorií - v případě většího počtu produktů a kategorií může být jejich správa prostřednictvím výchozího rozhraní WooCommerce problematické;
  • Aktualizace - o bezpečnost a aktualizace systémů se musíte starat sami. Často se stává, že daná šablona nebo doplněk není kompatibilní s nejnovější verzí WooCommerce, a pak musíte hledat vhodné řešení;
  • Optimalizace - toto není nejjednodušší téma, zejména pokud jde o velké obchody, a souvisí s hostingem, který si vyberete. Je důležité, aby obchod fungoval co nejrychleji pro zákazníka nebo pro Google bota
  • Přepravní náklady - výchozí pravidla WooCommerce neumožňují nastavení pokročilých norem pro dimenze produktu;
  • Vystavování faktur s DPH - toto je základní záležitost, která je nezbytná při vyřizování objednávek a která není ve WooCommerce k dispozici;
  • Žádná základní SEO optimalizace - v základní verzi WooCommerce neexistují dobré možnosti optimalizace pro vyhledávací nástroje. Musíte si nainstalovat plugin, který umožní změnit nastavení klíčových prvků potřebných pro dobrou viditelnost obchodu v SERP.
  • Málo funkcí v porovnání s konkurencí - když porovnáte jádro samotné WooCommerce, určitě si všimnete, že ve srovnání s konkurencí jako Prestashop, Magento nebo placené SAAS zde existují nedostatky.
  • Pluginy zadarmo, ale kvalita se liší - úložiště pluginů pro WordPress je plné bezplatných řešení souvisejících s WooCommerce. Bohužel, doplňky mají velké díry v bezpečnosti; autoři nechtěně nebo možná záměrně implementují chyby do svých rozšíření;
  • Bezplatné, ale vlastně placené pluginy - bezplatné pluginy mají často placenou verzi, která obsahuje jejich klíčové funkce. Pokud hledáte užitečné řešení, často se stane, že po vás bude žádáno, abyste si připlatili.

nejvetsi_nevehody

Zdroj: Grafika vypracovaná WhitePress-em

Výhody WooCommerce - proč si zvolit WooCommerce?

Kromě ne malého seznamu nevýhod má WooCommerce nepochybně i mnoho výhod. Svědčí o tom velké procento entit na trhu online obchodu, které používají tento software. Hlavní výhody jsou:

  • Cena - WooCommerce plugin a WordPress CMS jsou úplně zdarma;
  • Jednoduchost používání - velmi jednoduché rozhraní, kterému po krátkém zaškolení každý porozumí. Pokud jste již WordPress používali, nebude pro vás WooCommerce problémem;
  • Mnoho specialistů - nástroje e-shopů založené na softwaru s otevřeným zdrojovým kódem se vyznačují skutečností, že opravit chyby může začít kdokoli s příslušnými technickými znalostmi. Při placených řešeních se musíme spoléhat na technickou podporu daného SAAS řešení;
  • Časté aktualizace -je to kvůli velké komunitě. Každý systém elektronického obchodu musí být správně zajištěn a často aktualizován, aby nedocházelo k únikům jakéhokoli druhu;
  • Komunita oddaných lidí - WordPress je nejpopulárnější CMS a WooCommerce plugin je jedním z nejpopulárnějších nástrojů elektronického obchodu na světě. Komunita velmi ráda pomáhá s vývojem softwaru a opravou chyb;
  • Integrovaný blog - WooCommerce zakládá svou funkcionalitu na WordPress blogu CMS. Dobře vedený blog je základem dobré viditelnosti ve vyhledávačích a přispívá k vyšší míře důvěry zákazníků.
  • Plná personalizace - majitel má úplnou kontrolu nad všemi druhy úprav týkajících se vzhledu a funkčnosti. Jádro funkčnosti WooCommerce je základem pro další možnosti přizpůsobení obchodu;
  • Množství dostupných doplňků a šablon - bezplatný WordPress repositář jakož i placené sbírky jsou plné různých typů řešení. Určitě najdete něco, co odpovídá vašim potřebám, a pokud ne, můžete kdykoli vyhledat specialistu, který implementuje požadované funkce. V případě placeného SAAS řešení by to vyžadovalo jednostranné hodnocení nebo odmítnutí;
  • Kontrola verze produktu - při každé úpravě popisů se může stát, že se něco pokazí. WooCommerce poskytuje možnost návratu k předchozí verzi nebo prohlédnout starší verze popisu;
  • Statistiky - můžete importovat a analyzovat základní problémy týkající se fungování e-shopu;
  • SEO pluginy - je pravda, že jsme zmínili problémy s naprosto čistou verzí WooCommerce, když jsme mluvili o jeho nevýhodách. Nelze však popřít, že pluginy související se SEO optimalizací pro WordPress (a tedy pro WooCommerce) jsou velmi komplexní a vyhovují potřebám většiny e-shopů.
  • Dvoukrokový košík- velmi jednoduchý proces objednávání produktů. Kupující si mohou navíc objednat produkty bez vytvoření účtu.
  • Různe typy produktů - ve WooCommerce existuje mnoho druhů produktů. Od jednoduchých až po virtuální nebo affiliate produkty, navíc je možné každý produkt seskupit do různých variant;
  • Vyvinutý společností Automattic - tvůrci WordPress-u jsou také tvůrci WooCommerce. Z tohoto důvodu je proces podpory a vývoje pluginů paralelní s vývojem WordPress-u.
  • Vstřícný vůči developerům – nabízí developerům mnoho možností, aby mohli WordPress rozvíjet včetně WooCommerce REST API.

 

nejvetsi-vuhody

Zdroj: Grafika vypracovaná WhitePress-om

Shrnutí nebo: stojí za to zvážit WooCommerce?

Jako každý software, i WooCommerce má své klady a zápory. Skutečně to závisí na projektu, na kterém pracujete. Pokud si vyberete Open Source řešení, je nejlepší řešení software otestovat před finální volbou. Naučit se, jak používat panel, není obtížný úkol, ale problém může být s lehkým používáním a integrací. I když jde o bezplatné softwarové řešení, musíte mít finanční prostředky na údržbu obchodu. Díky WooCommerce a všem Open Source řešením je hranice pro vstup do světa elektronického obchodu určitě nižší a jednodušší.

Vaše komentáře (0)
Redaktori WhitePress-u si vyhrazují právo odstranit urážlivé komentáře vůči jiným lidem, které obsahují vulgární slova nebo se netýkají témata.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Přečtěte si vše
  • Článek ještě nebyl komentován.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Czytaj całość
Doporučené články