Meta tagy – základ optimalizace webové stránky

Optimalizace vaší webové stránky je klíčová, ale stojí za to začít jednoduchými kroky, které mohou vést k vyššímu počtu kliknutí na zobrazené výsledky vyhledávání. Jedním z nich jsou nepochybně meta tagy. Přečtěte si, proč by tato označení měly obsahovat užitečné, zajímavé informace a jaké další označení mohou mít vliv na viditelnost vaší stránky.
Začněte vydělávat peníze ještě dnes.
Zaregistrujte se zdarma

Když začínáte se SEO nebo jste se vydali na marketingové dobrodružství v oblasti internetových vyhledávačů obecně, rychle narazíte na dva složité problémy: jak získat odkazy a jak optimalizovat svou webovou stránku. Získávání odkazů byste měli odložit, dokud neprovedete alespoň základní optimalizaci webové stránky.

S čím bych tedy měl / a začít, když právě začínám s propagací své webové stránky?

Především se vyplatí ujistit se, že se stránka objeví ve výsledcích vyhledávání. Mít zajímavou stránku, která zajistí komplexní odpovědi na otázky uživatelů nestačí, pokud je nenabádáme, aby klikli na náš link ve výsledcích vyhledávání.

Naštěstí existuje jednoduchý mechanismus, který nám umožní ovlivnit zobrazení naší webové stránky ve výsledcích vyhledávání. Jsou to takzvané meta tagy, které se vkládají do zdrojového kódu webové stránky mezi symboly <head> a </ head>. Mezi nejdůležitější patří meta titulky a meta popis.

Co je meta titulek?

Meta titulek je prvek webové stránky, který je v podstatě pro uživatele při prohlížení webové stránky neviditelný. Můžeme ho však najít na třech místech:

Ve výsledcích vyhledávání
V názvu záložky webového prohlížeče
Na oblíbených stránkách přidaných na panel úloh nebo do záložky

 

Tento prvek můžete upravit v HTML kódu vaší webové stránky. V závislosti na CMS, který používáte, je možné prvek editovat prostřednictvím administračního panelu.

Co se týče délky meta titulku, v zásadě, neexistuje žádné omezení. Nicméně stojí za zvážení přizpůsobit ho nejpopulárnějšímu vyhledávacímu nástroji v Evropě, kterým je Google.

 

Základním principem je délka titulku, která by neměla být delší než 600 pixelů nebo 55-70 znaků. Díky tomu jsme si téměř 100% jisti, že celý titulek, který jsme použili se zobrazí ve výsledcích vyhledávání, a který, jak za chvíli uvidíme, může mít klíčový význam.

Co je meta popis?

Meta popis lze vidět pouze ve výsledcích vyhledávání. Neexistuje jiné místo na webové stránce nebo prohlížeči, kde je tento prvek viditelný. Přesto, stojí za to ujistit se, že funguje důkladně a zobrazuje se správně.

Meta popisy se mohou upravovat ve zdrojovém kódu webové stránky přesně tak jako meta titulky. Téměř všechny systémy pro správu obsahu (CMS) mají funkci úpravy pro meta popisy pro každou položku nebo podstránku.

Tak jako u meta titulků, ani při meta popisech neexistuje maximální limit pro jejich délku. Je však na zvážení dodržet limit znaků, který se může zobrazit ve výsledcích vyhledávání prostřednictvím vyhledávače Google, což je kolem 156–170 znaků. To znamená, že víme, jak se naše webová stránka zobrazí ve výsledcích vyhledávání.

Meta tag klíčových slov

Použití tohoto označení se doporučovalo přibližně před 7 až 9 lety. Bohužel, kvůli častému zneužívání tagu a nedostatku jeho srozumitelnosti se softwaroví inženýři, zodpovědní za vyhledávač Google, rozhodli přestat s podporou používání tohoto kódu. Informace o této problematice byla dokonce publikována na stránkách oficiálního Google blogu.

Tagy pouze pro vyhledávací nástroje

Existují určité meta tagy, které jsou výlučně interpretovány vyhledávači. Přítomnost těchto tagů může mít enormní vliv na viditelnost webové stránky ve výsledcích vyhledávání.

Jedním příkladem takových tagů jsou meta roboti, kteří informují vyhledávače, zda stránka má, nebo nemá být zařazena, zda bude zobrazena ve výsledcích vyhledávání. Což jednoduše znamená, že nesprávné použití takového označení může způsobit, že stránka nebude ve výsledcích vyhledávání viditelná.

 

Zde je příklad tag meta robota:

Vliv meta tagů na viditelnost ve vyhledávači

Meta tagy, konkrétně titulky a popisy, nemají přímý vliv na zlepšení pozice webstránky ve výsledcích vyhledávání. Tak proč se obtěžovat trávením tolika času na to, abychom se ujistili, že obsahují unikátní a zajímavý text? Odpovědí je, že meta popis nebo titulek může být prvním elementem, se kterým se váš potenciální uživatel setká!

Je třeba se ujistit, že pokud přijde uživatel poprvé do kontaktu s vaší webovou stránkou, bude to pozitivní zkušenost. Je dobré zaujmout jeho pozornost popisem nebo titulkem, který zvýší šance, že se uživatel prokliká přes výsledky vyhledávání až na link vaší webové stránky. Na to, jak má však dobrý popis či titulek vypadat bohužel neexistují žádné osvědčené metody. Měli byste však vzít v úvahu, že fráze zadaná do vyhledávače způsobí, že slova a fráze v titulku a popisu související s hledanou frází se zobrazí tučným písmem.

Když například zadáme „cafe London”, můžeme získat tyto výsledky:

Google SERP

Jak vidíte, slova cafe, London a cafes jsou znázorněny tučně. Proto se vyplatí popřemýšlet o přípravě popisu a titulku takovým způsobem, abyste získali nejvyšší šanci zobrazení slov tučným písmem.


Při psaní popisů a meta titulků je také dobré podívat se, jak vypadají fráze, o které se zajímáme, v placených inzerátech.

Google Ads SERP

Placené reklamy se často připravují takovým způsobem, aby se maximalizoval počet kliknutí. Mnoha uživatelům, kteří mají nainstalovaný software Adblock, se reklamy Google Ads nezobrazují. Je to tedy ideální příležitost, jak se dostat k lidem, kteří využívají naše optimalizované výsledky vyhledávání.

Více informací o meta značkách a jak je interpretuje Google můžete najít na Google help.

Autor: Tomasz Stopka

Vaše komentáře (0)
Redaktori WhitePress-u si vyhrazují právo odstranit urážlivé komentáře vůči jiným lidem, které obsahují vulgární slova nebo se netýkají témata.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Přečtěte si vše
  • Článek ještě nebyl komentován.
Správcem osobních údajů je WhitePress s.r.o. se sídlem v Petrovicích u Karviné, Dolní Marklovice 392, Vaše osobní údaje jsou zpracovávány pro marketingové účely WhitePress s.r.o. a subjekty, které mají zájem uvádět na trh své vlastní zboží nebo služby. Marketingový cíl WhitePress s.r.o. zahrnuje komerční informace o konferencích a školeních souvisejících s obsahem publikovaným v části Znalostní báze.

Právním základem pro zpracování Vašich osobních údajů je legitimní účel sledovaný Správcem a jeho partnery (čl. 6 odst. 1 písm. F GDPR).

Uživatelé mají následující práva: právo požádat o přístup k jejich údajům, právo na jejich opravu, právo na vymazání údajů, právo na omezení zpracování a právo na přenos dat. Další informace o zpracování Vašich osobních údajů, včetně Vašich práv, naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.
Czytaj całość
Doporučené články
10 tipů na efektivní spolupráci s blogery

Dlouhou dobu se mnohé společnosti vyhýbali blogům a pohrdali jimi. Oddělení marketingu se obávala spolupráce s vlivnými, ale nepředvídatelnými autory, které je obtížné sledovat. Přesto se blogeři usilovně snažili získat si důvěru a dokázat, že obsah, který vytvářejí dokáže konkurovat tradičním médiím. Stali se profesionálními obchodními partnery a důležitým prvkem jakékoliv marketingové kampaně. Abyste však zajistili, že spolupráce bude fungovat pro obě strany, měli byste pamatovat na pár věcí.