SEO (optimalizace pro vyhledávače) znamená optimalizaci webových stránek pro vyhledávač Google. Při optimalizaci webu pro Google byste samozřejmě měli vzít v úvahu také uživatele webu. SEO aktivity jsou součástí aktivit přímo souvisejících s webovou stránkou – nazývají se On-page activities (optimalizace). Mezi nejdůležitější optimalizační faktory patří:

 

  • klíčová slova ve značkách (tazích),
  • umisťování klíčových slov do textů, které jsou na webu,
  • výběr optimálních hlaviček (h1, h2, h3),
  • vhodné interní propojení na webe,
  • optimalizace meta tagů, popisů a altů,
  • optimalizace doby načítání stránek.

 

Positioning (link building) webových stránek ve vyhledávači Google je sada akcí, které by webmaster nebo agentura měla provést, aby se zvýšila viditelnost stránek na Googlu. Positioning je zaměřený na tzv. Off-page aktivity, tj. na vytváření odkazů na umístěné webové stránky. Kvalita a počet těchto odkazů přímo ovlivňuje viditelnost webu na Googlu, což je nejdůležitější faktor hodnocení algoritmu Google.

 

Doporučujeme vám číst dál!

SEO
Jak snížit míru opuštění stránek? Efektivní způsoby, jak zlepšit míru opuštění

Míra okamžitého opuštění není nic jiného než podíl návštěv, během kterých určitá osoba navštívila danou stránku a pak ji opustila. Jak se v praxi ukázalo, míra okamžitých opuštění může způsobit mnoho zmatku, zejména pro majitele webových stránek, kteří nemají úplné znalosti o tom, jak ji interpretovat. Zde je vše, co potřebujete vědět o ukazateli míry opuštění stránek a o tom, jak proti tomuto fenoménu bojovat.

Přehled nástrojů pro analýzu odkazů

Analýza příchozích odkazů, které směřují na danou webovou stránku je jednou z nejzákladnějších aktivit kteréhokoliv specialisty na SEO. Monitoring odkazů vám umožňuje sledovat návštěvnost, vývoj stránky a porovnávat ji s aktivitami vašich konkurentů. Existuje množství nástrojů pro analýzu odkazů. Některé z nich se neustále vylepšují, zatímco jiné ustupují do pozadí a jsou zapomenuty. Náš přehled popíše nejoblíbenější a nejpoužívanější nástroje mezi SEO odborníky a majiteli webových stránek.

Vnitřní odkazy – jak je udělat správně

Vnitřní odkazy jsou základem správně optimalizované webové stránky. Jsou také základem pro další aktivity na stránce a mimo ni. Díky důkladně navržené struktuře podstránek a náležitému propojení každé z nich, můžete dosáhnout obrovského úspěchu a můžete být viditelní na stránkách Google, což následně povede k větší návštěvnosti webu. Přečtěte si náš manuál na to, jak udělat vnitřní odkazy správně.

Přesměrování - 301 a jiné – co jsou a jak je můžeme použít?

O celém rozsahu různých přesměrování se dá hodně přečíst v článcích, na sociálních médiích a diskusních fórech. Přesměrování 301 se zdá být odpovědí na všechny naše internetové problémy v souvislosti s tím, co se může stát naší webové stránce. Trest od Googlu? Přesměrujte. Nová verze stránky s jinou strukturou adresy? Přesměrujte. Zvýšení síly podstránek? Přesměrujte. Ale co přesměrování vlastně je...?

Meta tagy – základ optimalizace webové stránky

Optimalizace vaší webové stránky je klíčová, ale stojí za to začít jednoduchými kroky, které mohou vést k vyššímu počtu kliknutí na zobrazené výsledky vyhledávání. Jedním z nich jsou nepochybně meta tagy. Přečtěte si, proč by tato označení měly obsahovat užitečné, zajímavé informace a jaké další označení mohou mít vliv na viditelnost vaší stránky.

Google Analytics pro začátečníky

Nedílnou součástí SEO aktivit je analýza návštěvnosti vašich stránek. Nebýt této analýzy, stěží byste odhadli, zda jsou vámi podnikané aktivity efektivní nebo nikoliv. Google Analytics představuje sadu statistik, které umožňují návštěvnost vašich stránek prozkoumat v různých souvislostech. Je to nástroj od Googlu, poskytovaný zcela zdarma, má přitom celou řadu funkcionalit. V tomto článku se dozvíte jak jej používat.

Jak na optimalizaci webových stránek pro vyhledávače?

Pokud se chcete prosadit na internetu, bude jedním z vašich základních úkolů pracovat na vyšším umístění vašich stránek ve výsledcích vyhledávání. Počet uživatelů internetu v České republice každoročně stoupá, stejně jako stoupá podíl vyhledávače Google na českém trhu, který momentálně činí přes 80%. Již tento fakt vypovídá tom, že pokud podnikáte a chcete se na internetu zviditelnit, je důležité, aby uživatelé snadno a rychle vaše stránky našli mezi výsledky vyhledávání. Tímto začínáme seriál článků o optimalizaci webových stránek pro začátečníky a také pro čtenáře, kteří se chtějí věnovat sami.

Jak zvolit ta nejlepší klíčová slova pro optimalizaci webových stránek?

Jedním z hlavních faktorů, které rozhodují o úspěšnosti SEO aktivit, je strategická analýza klíčových slov. Pokud ji vynecháte a pustíte se rovnou do optimalizace stránek, brzy zjistíte, že něco nehraje: přestože se ve výsledcích vyhledávání pro určité klíčové slovo zobrazujete na poměrně vysok pozici, nepřináší vám to žádné hmatatelné výhody.

Začněte vydělávat peníze ještě dnes.
Zaregistrujte se zdarma