Vyhledávače jsou dneska prostě nepostradatelný online nástroj. Pomáhají nám proplouvat mořem informací, ať hledáme cokoli. Představte si je jako obří knihovnu. Knihovník (vyhledávač) sbírá informace z internetu a poctivě je řadí na regály (index). Když něco hledáte, prohledá regály a najde ty nejlepší "knihy" (výsledky). To je v kostce princip fungování. Ale co přesně jsou vyhledávače a jak fungují? Dozvíte se v našem článku.
SEO (optimalizace pro vyhledávače) znamená optimalizaci webových stránek pro vyhledávač Google. Při optimalizaci webu pro Google byste samozřejmě měli vzít v úvahu také uživatele webu. SEO aktivity jsou součástí aktivit přímo souvisejících s webovou stránkou – nazývají se On-page activities (optimalizace). Mezi nejdůležitější optimalizační faktory patří:
- klíčová slova ve značkách (tazích),
- umisťování klíčových slov do textů, které jsou na webu,
- výběr optimálních hlaviček (h1, h2, h3),
- vhodné interní propojení na webe,
- optimalizace meta tagů, popisů a altů,
- optimalizace doby načítání stránek.
Positioning (link building) webových stránek ve vyhledávači Google je sada akcí, které by webmaster nebo agentura měla provést, aby se zvýšila viditelnost stránek na Googlu. Positioning je zaměřený na tzv. Off-page aktivity, tj. na vytváření odkazů na umístěné webové stránky. Kvalita a počet těchto odkazů přímo ovlivňuje viditelnost webu na Googlu, což je nejdůležitější faktor hodnocení algoritmu Google.
Doporučujeme vám číst dál!